KITA JAGA ISLAM ALLAH AKAN JAGA KITA

ISLAM DAH AJAR TAPI KITA YANG KURANG AJAR


Isnin, 27 Disember 2010

Mamat ni kalau jadi SUK mampos la

Mamat jerangkung ni lebih apko daripada apko lebih amNO daripada amno mampos la orang Selangor kalau dia jadi SUK dia ni cuma layak jadi tapir je la

Khamis, 23 Disember 2010

Saman ekor mesti dihentikan

Kepada semua pemimpin yang berjiwa rakyat tolong la kami agar saman ekor ni dapat dihapuskan jangan la cari duit jalan mudah

Jumaat, 17 Disember 2010

PANDIR KA ATAU PANDIKAR

Bila pandir jadi pandikar ini la akibatnya hancurrrrrrrrrrr

Rabu, 15 Disember 2010

Kisah Pendekar menjadi Tenuk

Kisah pendekar menjadi Tenuk akibat terlampau menjadi barua...

Khamis, 9 Disember 2010

Ni ke rupa sebenar pendikar opss pendekar tu





lebih kurang ni la rupa kalau suka menzalimi orang....

Rabu, 8 Disember 2010

Selasa, 7 Disember 2010

Bila Mat penyapu kena sapu

Tu la lain kali jangan suko main penyapu, sekarang bilo dah tak berguno kawan pun sanggup sapu awak dengan penyapu...

Sabtu, 4 Disember 2010

Jumaat, 3 Disember 2010

Kenapa zaman Umno membalun dulu takda Gaps

Nampak muko macam orang hilang projek yo jang...

Rabu, 1 Disember 2010

Cilako betul la

Mampos la macam ni sikit sikit naik harga minyak lopeh tu bagi alasan macam cilako kalah la kau PRU13 nanti

Sabtu, 20 November 2010

lantak kau la Zaid

Loya satu ni nak kato pandai bodoh nak kato bodoh nampak macam pandai nampaknyo bertambah laie la senarai orang kurang berpikir

Rabu, 17 November 2010

Selamat Hari Raya Korban

Korban ni banyak pengertianya bagi yang memandang dengan mata hati insyaallah

Selasa, 9 November 2010

DSAI tegas la sikit

DSAI bertegas la sikit pemilihan pucuk pimpinan PKR dah haru biru kelam kabut si Zaid ni ingatkan lasak berjuang rupanya lembik gak cepat melatah sepatutnya balun cukup cukup mana yang tak betul.

Jumaat, 5 November 2010

PR perlu bergerak semula

Pakatan Rakyat nampaknya agak leka dan kelam kabut dengan masalah dalaman selepas selesa dengan kemenangan PRU yang lalu. Kesempatan ini pastinya pantas digunakan oleh pihak gerombalan dan sekutunya termasuk jentera kerajaan yang diperkudakan membuat asakan dan kerja taik memenangkan mereka di Hulu Selangor dan Galas (Batu Sapi tak heran).

PR mesti bangun semula rakyat belum mudah untuk beralih angin menyokong gerombolan dan sekutu, lawan tetap lawan.

Selasa, 2 November 2010

Haram jadah punya SPR

Bab umNO semua baik macam malaikat kalau ada bukti sekalipun puak hantu SPR ni berdalih dalih macam sial mempertahankan dan menghalalkan kerja umNO.Tapi bila kena bab pembangkang melompat pulak macam beruk.

Jumaat, 29 Oktober 2010

Tak audit pun tau duit rakyat banyak kena libas

Audit sudah tindakanya hancus, tu la kojo diorang lain takdo...

Jumaat, 22 Oktober 2010

ROSMAH jangan berlebih lebih pulak!

Apo punyo malang la pempuan ni bawak,tak pueh laie ko nak membantai agamo sendiri atau memang dah teragak bona nak kono sembar dokek potir dari langit ke tujuh.

Kalau tak tau tanyo pado yang tau, kalau tak paham belajar mano hak mano bathil ni tidak main suko suko dio yo nak merapu.

Laki dio takdo nasihat langsung ko atau mano mufti Perak yang selalu memokak keluar fatwa untuk membantai pembangkang.

Kalau dah nak tersosek jangan la menyosek kan orang lain pulak.

Berhimpunlah UMNO

Sekarang ni berlangsung perhimpunan puak gerombolan ditempat biasanya. Seperti tahun tahun sebelumnya takda apalah yang menarik sangat untuk didengar dan diambil tahu pun yang datang tu macam biasa kalau nak jadi juara paling tidak bakal calon akan PRU akan datang mesti pandai mengutuk tahap paling gila kepada parti pembangkang.

Terutama tokoh pembangkang yang kedepan dalam memberi ancaman kepada parti UMNO. Kalau yang ok sikit tak mau mengutuk maka bernyanyi berseloka bersyair mendayu dayu mengampu bos yang memang makan dek ampu. Sambil menghitung projek yang bakal ditelan maka berlawak lawak la sikit agar perhimpunan tu tak suram macam dalam gua...

Jumaat, 15 Oktober 2010

Tertirap jua UMNO akhirnya dikaki bukan Melayu

Apa nak dikata lagi UMNO yang mengaku tulang belakang Melayu akhirnya terpaksa melukakan hati bangsanya sendiri dengan tunduk tertiarap melutut merayu kepada kaum lain hanya kerana mahukan undi.Itulah sifat UMNO mereka boleh merubah sekelip mata jika nafsu mereka dapat dipenuhi.

Berpuluh tahun Melayu memberikan UMNO kekuatan dan kekuasaan apa yang Melayu dapat hanyalah racun yang membinasakan. Maka di hari Jumaat yang mulia ini kami berdoakan jika UMNO hancur tak boleh diharap lagi sebagai pelindung Melayu maka Ya Allah datangkanlah kepada kami saudara sebangsa kami yang benar benar menjaga kepentingan Agama, Bangsa dan Negaranya.

Selasa, 12 Oktober 2010

Drebar Bas memang selalu jadi gilo akibatnya...

Isu ni semakin lamo semakin meluat nak di ulas, pihak berkuasa patut tahu dan memang tahu drebar bas memang selalu jadi gilo bilo berada di lebuh raya. Kalau sapo selalu ulang alik KL-SBN tau la perangai drebar ni macam mano.

Nak harap amNO pertahankan Islam?

Islam dan amNO macam langit dan bumi, setakat den hidup ni nak tengok parti sek-ular ni mendaulatkan Islam huh! jauh sekali nak merudumkan banyak la den tengok.

Jumaat, 1 Oktober 2010

Dimana Pejuang Melayu KLCC /ALAMANDA berniat jahat?

Dimana pejuang Melayu yang berkobar kobar berjuang dan mempertahankan hak orang Melayu ketika iini dimasa ini dimana peniaga Melayu dihambat secara licik dan penuh muslihat (jika benar) Di KLCC dan Alamanda. Mana Perkasa yang heboh bab ni? mana orang Umno yang lagi heboh bab ketuanan Melayu ni mana ahli politik Melayu???

Rabu, 29 September 2010

Melayu bagaimana yang wajib dipertahankan?

Nampaknya setiap masa bangsa yang bernama Melayu semakin diasak dan perlecehkan oleh pihak yang memang sentiasa mencari jalan untuk menutup terus sejarah yang datang atas nama Melayu.
Mereka ini ghairah dalam gerak kerja sentiasa berselindung atas nama perpaduan dan keterbukaan tetapi mesej yang paling jelas ialah hancurkan Melayu. Kerja licik ini turut dibantu oleh Melayu yang turut menjadi duri dalam daging kepada bangsanya sendiri.

Bagi penulis Melayu dan segala haknya akan terus dipertahan selagi ia digunakan kepada tujuan mempertahankan anugerah Allah paling terbesar pada bangsa Melayu iaitu Islam. Jika hak dan kepentingan Melayu ini hanya digunakan atas alasan selain daripada tu maka selayaknya Allah mendatangkan musibah atas kelalaian kita sebagai bangsa Melayu yang gagal dalam memegang amanah tersebut.

Mampukah kita pertahankan agama suci ini jika kuasa dan segala keistimewaan ini hilang? Pastinya tersembunyi seribu hikmah mengapa kuasa dan hak ini masih diizinkan Allah untuk terus bertahan walaupun berbagai cubaan dilakukan musuh masih tak berjaya. Jika timbul persoalan agama lebih penting daripada bangsa makan jawapanya pastilah Ya! tetapi agama juga mengajar kita supaya menyayangi nasab keturunan kita sebagaimana rasullullah sentiasa sayang dan memuji bangsanya sesuai dengan kedudukan baginda.

Adakah setiap kaum selain Melayu tidak ada sedikit pun rasa perkauman dalam diri mereka? Kalau mereka susah hendak menjawab cuba tanya kepada hamba Allah yang melalui perit jerih berurusan dengan mereka pasti banyak kisah dan rahsia akan anda dengari...

Ahad, 26 September 2010

Bila Utusan Meloya belit marah pulak

Nampaknya bahang merebut jawatan timbalan presiden PKR makani panas sampai terpaksa cari jalan untuk promosi walaupun dalam Utusan Meloya

Selasa, 21 September 2010

Mau lawan bini puako???

Oit bro pelajar semuo kalau nak harap mahkamah dalam kes puako ni susah la sikit, satu caro kau orang buleh kalahkan puako ni kau Azan dokek tongah kepalo puako tu buleh padam ko tidak...

Rabu, 15 September 2010

Polis perlu sedar diri

Apa yang sangat dikesalkan dalam kes Datuk Sosilawati peguam haprak berpangkat datuk ni dah pernah ada individu yang buat aduan tentang sikap jahat peguam ni tapi polis kenapa tak siasat?

Insyaallah perkara buruk boleh dihindarkan sedari awal jika polis berTindak sewajarnya, tak kan nak bentang karpet merah dulu baru nak mula siasatan...entah berapa banyak la kes yang macam Allah je la yang tau.

Rabu, 8 September 2010

Sokong saman Tv3suku fizikal Islam hati yahudi

Kami menyokong penuh usaha usaha pihak yang bertindak menyaman Tv3suku atas penghinaan melampau terhadap Islam.

Ahad, 5 September 2010

Kebiadapan TV3 suku dah makin melampau

Malang sungguh la nasib kita umat Islam di Malaysia ni bila yang diharapkan menjaga dan bersama mendaulatkan agama bertindak terlampau biadap. 1 Malaysia punya penangan semua nak dikongsi akhirnya sanggup menggadai agama sendiri yang suka bertepuk tak lain ialah kafir laknaktullah

Khamis, 2 September 2010

Ganyang Malaysia konon !!!

Oit indon cukup cukup lu orang buat kurang ajar, lu nak ganyang Malaysia tapi lu cari makan disini jugak sebelah depan rumah gua elok je indon duduk kalau gua ikut perangai bodoh lu orang mau indon tu gua halau daripada kg gua, tapi gua orang Malaysia yang Islam ni tak mau bikin bangsa serumpun gua itu macam.

Jangan sampai bendera yang lu bakar gua sumpah lu telan bro...

Rabu, 1 September 2010

Syukur la mahkluk ni dah bersara

Syukur la makhluk ni dah nak dan akan bersara harap harap pengganti makhluk ni tak sesengal apa yang digantikanya dan membawa mato mato ke tahap lebih telus dan sempurna insyaallah.

Isnin, 30 Ogos 2010

Tak pandai agama tapi membising

Orang kampung den cakap umNO dan sekutu sekatak macam Ibrahim tu hanya pandai membising bising bab mencari kesalahan orang, bilo dimintak melotakkan Islam sebagai jalan hidup tau tau puak ni mampus diam tak berkotik.

Selasa, 17 Ogos 2010

Harussani perlu dedahkan bukti jangan takda teloq

Dakwaan yang dibuat memang bahaya dan berat kalau benar dedahkan ssegera jangan asyik bercakap tak tentu hala, mufti apa macam ni

Rabu, 11 Ogos 2010

SPRM tak kenal ke si Taib ni

Bertahun tahun kami rakyat Malaysia dengar pelbagai aduan salah guna kuasa dan rasuah tahap gila babi membabitkan si Taib Mahmud tapi SPRM macam buta dan pekak telinga berkenaan hal yang dihebohkan sampai luar negara pun tau kes si Taib ni.

Masa kes korban lembu si Khalid dulu macam nak gila siasat, tapi ni kes ratus juta ni jangan jadi macam sial menambahkan lagi malu Malaysia ni.

Selasa, 10 Ogos 2010

SELAMAT MENYAMBUT RAMADAN YANG MULIA


SELAMAT MENYAMBUT RAMADAN YANG MULIA DAN PENUH BERMAKNA INI, SEMOGA KITA SEMUA SENTIASA DIBERKATI ALLAH HENDAKNYA.

Selasa, 3 Ogos 2010

Kalau betul Tok Guru tak kan bodoh sangat

Berita Astro masih ada hati nak menyiarkan pendapat orang ramai berkaitan perpaduan umNO dan PAS, baru tadi dua orang yang mengaku TOk Guru berceloteh merapu macam baca skrip kutuk TGNA sebab degil sangat tak mau tolong umNO yang dah nak bungkus tikar bantal.

Jumaat, 30 Julai 2010

Ini cakap orang bangang

Nak hantar bas bawak orang merayu Tuk Guru Nik Aziz supaya berpadu dengan umNO yang dah bungkus adalah kenyataan paling bangang daripado seorang manusiojugak paling bangang.

Rabu, 21 Julai 2010

Ketua Pemuda PAS pusat berat kepala

Orang muda jangan jadi bangang pikir tu biar banyak arah perpaduan memang bagus dan paling disenangi dalam Islam tapi sebelum berpadu tengok dulu jenisnya elok ke tidak, jujur ke, ada niat lain ke erti kata lain akhlak bro. Kalau dah terkenal jahat dan masih tak berubah ubah daripada mula sampai ni apa guna berpadu dengan jenis tu.Longgarkan kan sikit ikat kepalo tu jang biar angin masuk baru buleh pikir dengan tenang.

Bodoh la PAS jika jadi kawan umNO

Takpayah pikir sampai keluar taik hijau jang oiii cukuplah pengalaman mengajar betapo rendah taraf kau orang jika kerjasamo dongan puak gerombolan ni diteruskan.

Isnin, 19 Julai 2010

Kelam kabut la Harussani ni

Tah apo masalah dio ni kelam kabut tak pasal, cubo nak menakutkan Melayu dengan isu perpaduan macam la Melayu ni bodoh bona buleh mampus kalau takdo umNO, jang Allah lobih tau mengatur daripado kau orang yang jadi punco segalo nasib malang Melayu.

umNO la yang paling banyak menjahanamkan Melayu, buek harto dongan bangso lain tapi bilo nak mampus tersopit baru terjulur lidah merayu pado Melayu.

Jumaat, 16 Julai 2010

Barang naik dan hujah bangang

Jalan mudah nak cari duit lebih naik kan harga pedulikan rakyat apa diorang tau tentang ekonomi rakyat Malaysia kan mudah terima hujah walaupun kita/mereka tau hujah tu cukup bangang.

Isnin, 12 Julai 2010

Agen CIA dasat tu bro!

Puak sakit jiwa dah mula labelkan Anwar Agen CIA kemudian Mossad pulak lepas ni mungkin agen takaful pulak kot...

Khamis, 8 Julai 2010

Bersara la Musa dah lama sangat

Kepada Musa Hassan tak usahlah duduk jawatan tu sampai berkarat bagi la peluang orang lain semakin lamo dio duduk situ semakin tak cantik polis dilihat rakyat, den raso dalam PDRM ramai laie yang bagus malah lebih bagus dari Musa ni.

Selasa, 6 Julai 2010

Dah jadi cawangan umNO tahniah kepada Polis

Tahniah sebesar gunung kepada Polis (d) raja Malaysia DSAI kata mereka dah jadi sebahagian cawangan umNO apa lagi yang boleh dio buat selain tu. Cuma renungkan lah duit gaji yang dibalun tu pun datang daripada titik peluh setiap rakyat yang mengharapkan berkhidmat dengan sebenar benarnya.

Khamis, 1 Julai 2010

Buta ke Pekak SPRM ni

Hari hari kerja kau orang siasat dan dakwa pemimpin daripada parti pembangkang kau orang tau tak rakyat dah jelak muak dan meluat tahap babi tengok gelagak kau orang ni.Buta ke bijik mata kau orang bila ada kes dan laporan melibatkan pemimpin kerajaan pekak ke telinga kau orang dengan aduan demi aduan terhadap mereka. Pergi mampos la kalau macam ni

Selasa, 29 Jun 2010

NGO atau NGO-K

Sojak umNO kalah dan banyak kali bungkus tikar bantal ni makin meriah Malaysia dengan NGO yang wujud dengan tujuan yang samo mengaku membela Melayu ptuiiii. Selamo ni maso berkuaso Melayu ni nampak maso nak undi lain takdo buek harto dongan bangso lain sial la kao orang.

Sabtu, 26 Jun 2010

Lopeh lembu jangan tapir dah laaa


Wira ketuanan Melayu merangkap ketua persatuan berasaskan perkauman mengaku beliau mempunyai sifat sifat yang samo macam lembu jantan eehh takpun betino. Mungkin betul gak kato dio tu antara sifat lombu yang den tau ialah bodoh tahap gaban.

40 penyamun baru

Kampung Pinang Sebatang: 40 puluh orang pemuda hari ini secara rasmi menyerahkan borang keahlian seumur hidup untuk menyertai persatuan penyamun terbesar di Kg Pinang Sebatang, borang keahlian diserahkan secara terus kepada ketua utama penyamun dengan disaksikan oleh pempinan tertinggi persatuan penyamun tersebut.

Ketika ditanya oleh wartawan wakil yang juga ketua bagi 40 pemuda berkata hasrat untuk menjadi ahli kepada persatuan telah lama dipendam dan hari ini hasrat mereka telah terlaksana. Beliau yang mahu dikenali sebagai Samdol berkata mereka semua telah lama bertapa di Gunung Ontahkenamo bagi mendalami ilmu menyamun tahap tertinggi dan berharap dapat membantu persatuan menyamun dengan lebih cemerlang lagi.

Bagi ketua penyamun pula kemasukan 40 ahli baru ini menggambarkan kerja kerja menyamun mereka selama ini dipandang tinggi dan mulia hingga mungkin ramai lagi yang akan menyertai persatuan penyamun ini.

Jumaat, 25 Jun 2010

Kertas kerja orang bodoh

Setakat buat kertas kerja mengaitkan dan mencari keburukan orang memang senang, tulis la apa pun walaupun tak betul mungkin main hentam ikut napsu setan. Perangai orang Ilim tu memang bengap agaknya.

Isnin, 21 Jun 2010

Harapkan DR ASRI cerdik luar dalam

Dia punya hak untuk memilih apa yang dia mahu cuma harapan dan doa kami pilihlah yang baik yang tak kotor dan busuk sampai ke usus.

Khamis, 17 Jun 2010

Bab JI lu heboh bab Yahudi lu diam

Sial la lu orang bab JI lu suma bising kecoh macam ribut tapi bab lu bela 1Yahudi lu diam diam

Bab JI lu heboh bab Yahudi lu diam

Sial la l orang bab JI l suma bising kecoh macam ribut tapi bab lu bela 1Yahudi diam diam

Selasa, 8 Jun 2010

Umat Islam ramai tapi kecut dengan Yahudi

Umat Islam tak terkira jumlahnya setakat nak bagi mampos Yahudi insyaallah bila bila masa je cuma perangai umat Islam sendiri yang bodoh dan bangang macam umNO-apCo tidur bawah ketiak Yahudi laknat.

Jumaat, 4 Jun 2010

Pekida bawak kren nak hontam sapo kah kah kah

Oit tu la pasal lain kali balik kepada landasan asal berjuang bukan mengampu umNO, sekarang takdo sapo pun peduli dan hormatkan pekida elok la tu kau orang pikul kren tu bagi pado Indon buek bangunan dokek situ...

Satu dunia bantah Israel tapi Malaysia...

Satu dunia bantah kekejaman Israel laknat tanpa mengira agama dan fahaman sebabnya mudah atas dasar kemanusiaan tapi bila sampai bab Malaysia polis kata jangan bantah pulak dahhhh apa punya turrr la Malaysia ni lebih baik suruh rakyat duduk dalam rumah main telur macam orang pengecut la. Alasan mudah mengganggu ketenteraman awam, bahaya dan macam2 lagi.

Khamis, 3 Jun 2010

Doktor pun tau buat lawak

Dalam Malaysia ni pelawak datang daripada pelbagai golongan daripada orang biasa sampai la kepada yang luar biasa, menteri pandai berlawak apatah lagi hakim, peguam, raja dan yang terbaru doktor yang selalu tenang dan nampak tawaduk pun dah mula berlawak walaupun lawaknya macam hampeh! kalau tak percaya tengok kenyataan lawak dalam kes sayfoool...

Jang kalau sah kono liwat dah tontu batang masuk mesti ado kosan bukan setakat jumpo air mani yo, laie pun den nak tanyo macam mano agaknya pakar2 ni melakukan hubungan seks main tembak daripado jauh yo ko.

Kalau ANWAR musuh no 1, habis siapa kawan no1 Yahudi laknat ni

Yahudi laknat cop ANWAR musuh no 1 tetapi memuji kerajaan pimpinan Najib jadi apa lagi nak dikata bertuah la umNO/bn disanjung Yahudi laknat. Orang umNO lepas senyum sakan la seronok tumpang saham atas pembunuhan kejam termasuk aktivis bantuan ke Gaza.

Halau APCO daripada tanah keramat ni

Bantah bantah jugak namun tak guna angkat sepanduk melaung sampai terkeluar anak tekak marahkan YAHUDI LAKNAT membunuh sesuka hati sedangkan depan mata kita ada APCO LAKNAT.

Rabu, 2 Jun 2010

Siasatlah sampai ke akar umbinya

Harap polis Peranchis jalankan la siasatan sampai tertangkap mereka yang bertanggungjawab dalam kes ni jangan la pulak macam polis dibolehland susah nak percaya...

~penarik beca: "Undilah pecacai Yahudi Zionis untuk memiskinkan Malaysia"

~penarik beca: "Undilah pecacai Yahudi Zionis untuk memiskinkan Malaysia"

Hanya tau nak berjudi sekutu Israel diam tak berketik

Mungkin dalam kepala otak pencacai Yahudi ni terbayang bayang keuntungan berjudi dan jutaan duit yang bakal masuk hinggga terhegeh hegeh apabila disergah rakyat supaya mengambil berat dan mengutuk kekejaman Yahudi laknatullah. Memang patut pun doa memohon laknat dipanjatkan kepada sekutu merangkap pencacai Yahudi ni sekali.

Selasa, 1 Jun 2010

Lahanat Yahudi lahanat juga untuk sekutu mereka diMalaysia

Memohon supaya Yahudi Lahanat dan semua sekutunya yang teramat lahanat dihancurkan Allah dengan sehancur hancurnya.

Isreal lahnaktullah tak makan kutuk PERANG JE


Lahanat ni tak makan kutukan tak heran langsung kau orang kutuk la banyak mana pun hanya satu cara yang boleh bagi lahanat ni sedar PERANG JIHAD bunuh semua lahanat ni mohon bantuan Allah insyallah baru betul.

umNO sanggup ke kutuk Israel?

umNO sanggup ke kutuk kebiadapan setan Israel membunuh sesuka hati terhadap konvoi bantuan ke Gaza, sanggup ke sanggup ke??? atau masih sayang nak bersekutu dengan Lahanatullah tu.

Rabu, 26 Mei 2010

Kalau boleh anu tu nak bagi pada Singapura-win win deal bawak sial

Malaysia punya pemimpin yang kurang berfikir, kurang bijak, kurang semangat dan paling tidak pun nampak macam kurang akal-win win deal ayat paling sial untuk tipu rakyat negara ini

Selasa, 25 Mei 2010

Era Pasca: WEH!! Nengok Gambar nih!!

Era Pasca: WEH!! Nengok Gambar nih!!

Berlakon ko jang

Janji HULU SELANGOR DAH SELESAI KE UMNO/BN?

Janji janji PRK HULU SELANGOR dah selesaike terutama untuk orang Felda

Berita Hairan Online: Bila BN nak bayar balance lagik 49Ribu!?

Berita Hairan Online: Bila BN nak bayar balance lagik 49Ribu!?

MIC dan UMNO lebih kurang je perangai


MIC nampaknya menggunakan UMNO untuk menutup kelemahan dan kebejatan dalam parti mereka sendiri, yang kalutnya baru ni ko nampak perangai UMNO ni teruk semaso UMNO bagi kau orang hidup mewah diam diam macam takdo telur.Dua dua pun samo tak sehat...




sedaro lobai google di Tamil Nadu

Sabtu, 22 Mei 2010

Takpa haram janji sokong umNO

Apo kisah jang haram, zalim, jahat atau berzina sekalipun janji sokong umNO, 1Malaysia sejahtera dengan perkara semuo tu, sepatutnya itulah kenyataan bangang yang harus dibuat oleh Perkosa

Rabu, 19 Mei 2010

Pondan sekor ni memang menyusahkan

Pondan sekor ni memang banyak menyusahkan, dio ingat kuasa manusio mampu melindungi kejahatan yang dilakukan selamonya. Bilo sampai maso Allah nak tunjuk perangai jahat kau nanti maso tu tau la kau langit tinggi rondah...

Raja judi


Siapa yang patut dinobatkan sebagai raja judi Malaysia,

Isnin, 17 Mei 2010

Siapa bagi restu pada Perkasa wakil Melayu?

Hah den nak bertanyo pado Perkasa sapo yang bagi restu mewakili orang Melayu dalam Malaysia ni? yang den nampak Ngo (k) ni cumo alat atau lobih gomar buek kojo untuk umNO bukan untuk kebaikan semuo orang Melayu dan Islam pun.
Lesen judi dah jadi halal tapi muko orang Perkasa langsung tak tunjuk membantah, Yahudi dah masuk negara ni Perkasa masih main tolo memokak hal yang bukan bukan.
Den nak bagi ingat la kalau nak jual namo Melayu untung kepontingan politik lobih baik jangan nanti kok bernanah jubur kono sumpah keramat Melayu...

Ahad, 16 Mei 2010

SPR busuk sampai ke usus

Memang patut di maki hamun sobab tak mau nak insaf darpado jadi barua politik kotor be end

Sabtu, 15 Mei 2010

Bapak ayam pun boleh minta halalkan bisnes

Kepada bapak ayam di Malaysia jangan tunggu lama sila hantar permohonan untuk menghalalkan bisnes anda !!! baru mudah nak libas

Khamis, 13 Mei 2010

JOM BERJUDI





















NAMPAKNYA RAKYAT MALAYSIA TAK PERLU SUSAH SUSAH PIKIR HAL JUDI HARAM LAGI SEBAB KERAJAAN HARAM JADAH DAH HALALKAN JUDI UNTUK KEBAIKAN SEMUA PENJUDI DI TANAHAIR TERCINTA NI.

DIHARAPKAN SEMUA RAKYAT 1MALAYSIA BOLEHLA MULA BERJUDI YANG BANGANG TAK TAU SILA BELAJAR DARIPADA AWANG ADEK TAHNIAHHHHHHHHHHHHHHHHH

TAHNIAH Mari berjudi beramai ramai termasuk mufti












Sapo yang susah bona duit kering kontang mulai sekarang buleh la berjudi di mana dan bilo bilo maso sahaja, kerajaan dan halalkan apo yang dah diharamkan jadi mufti terunggul Harus Sana Sini mesti senyum puas atas usaha kerajaan menghalalkan yang haram TAHNIAH...

Rabu, 12 Mei 2010

Lesen judi lulus mufti makan taik

Mano mufti yang selalu nampak macam bagus membantai pembangkang kalau berlaku sedikit kepincangan pihak tersebut.

Mano Harus sini? dio ni kalau bercakap buleh tahan tapi kosong, judi dah jadi halal depan mato pun masih diam macam bapok.

Menteri yang jago agamo mano menghilang takut nak bersuara takut tak masyukk ko?

Kalau ni la contoh orang agamo di Malaysia nampaknya bakal hancur la negara ni tak buleh harap langsung.

UMNO tolak negara Islam?

Kalau la umNO membantu sekutunya bersungguh tolak negara Islam maka apa anutan dan pahaman ahli parti tu sebenarnya.

Sebab kita kalah dengan Jepun


Ontah yo ontah tidak sobab sobab kekalahan pasukan Malaysia pado Jopun ialah pemain suko sosak napeh?

Isnin, 10 Mei 2010

Wajib tak mandi

His tak kan dah tak tau lepas buat kerja tut ! mandi wajib tu wajib sewajib wajibnya kalau tak tau memang sah la bangang!!!atau dio ingat wajib tak mandi kot...

Rabu, 5 Mei 2010

Lelaki mulut berbuih











Kato orang lelaki kalau bercakap sambil mulut dio berbuih selalunyo jenis yang tak tau malu dan kurang ajar, tak tau la betul ko tidak.

Isnin, 3 Mei 2010

Monang monang hampeh!!!

Woi berapo banyak tanah dan harto Malaysia ni nak tergadaiiiiiiiiiiiii nak bagi dokek orang lain????
Jangan la nak menipu asik cakap monang monang meluat la rakyat dongar.

Ha ha ha merajuk konon...

HUH! dah tuo tuo masih nak merajuk pulak, lain kali cubo pahamkan apo orang cakap dan cubo sampaikan bukannya merajuk macam budak yang masih terberak dalam seluar .

Bila KPN maleh berfikir

Mungkin dek terlalu lamo berkhidmat tak tau bilo nak pencen menyobabkan KPN 1Malaysia maleh nak berfikir kenapo rakyat 1Malaysia marah dongan sikap polis beraja 1Malaysia.
Mungkin dalam kepalo otak beliau rakyat bodoh tau mano hak mano batil bodoh dalam mentafsirkan undang undang yang sedio ado.

Dio ingat rakyat tak tau nak menghargai tugas polis cumo apo yang rakyat nak perbetulkan dan displinkan mano mano anggota yang bertindak luar batasan, jangan ingat ado kuaso buleh buek sesuko hati kau yo.Duit gaji yang kau orang dapek tu pun semuo daripado titik poluh rakyat jadi apo hal pulak?

Khamis, 29 April 2010

Polis jangan cakap ikut sedap mulut

Dakwaan polis terhadap aruah adik AminulRasyid sesekali dilihat macam cerita jenayah di tv yang biasa kita tengok. Den cubo bayangkan

1) Berani sangat ko aruah selepas kono tembak ditayar kereta masih nak berindak ganas?

2) Apo sobab aruah nampak macam penjenayah dan kaki samun?

3) Tak kan bawak parang lotak tompek yang mudah ditemui?

4) Macam mano dalam kes tembak menembak sampai ado yang terkorban kawan aruah masih dapat melarikan diri?

Harapan kepada semua pihak yang prihatin membantu keluarga aruah (selain polis) terutama peguam peguam yang berwibawa buktikan la perkara yang sebenar supaya yang bersalah harus menerima hukuman setimpal.

Rabu, 28 April 2010

Selasa, 27 April 2010

Ini bukan Palestin!!!

Kepada pasukan polis jangan ingat ni macam di Israel main tembak orang tanpa berfikir rasional, kalau budak tu salah tangkap je tak payah pakai pistol, lepas tu hati hati bila keluar kenyataan di media siasat belum tapi dah dakwa budak penjenayah...

Isnin, 26 April 2010

RM64 JUTA DUIT SAPA?

RM64 JUTA MELABUR, PROVOK SANA SINI, KERAH SEMUA AGENSI KERAJAAN JADI BELACI, SURUH MAT REMPIT BUAT HURU HARA BARULAH BOLEH MENANG. APA PUNYA
MALANG LA SAPA YANG UNDI HARI TU MASIH TAK MAU INGAT APA PARTI NI DAH BUAT PADA ORANG ISLAM DAN MELAYU DI MALAYSIA NI.

Ahad, 25 April 2010

Tahniah orang felda di P094 anda tak pernah serik

Harap dapatlah ditunaikan segera janji untuk warga felda ni kalau tak dapat terkulat kulat pulak nanti.

terkulat la lepas ni Melayu

Politik Melayu memang mudah dijangka dapat sikit rugi berbukit, tengok jauh mana janji ditunaikan nanti...

Khamis, 22 April 2010

Cara mudah ajar SPR

Hanya satu cara mudah nak ajak SPR yang tak reti bahaso ni, bungkuskan dulu amNO mako hancurlah hantu hantu yang menyusahkan rakyat ni.Menulis banyak mano pun tontang SPR bagi den membuang maso dan macam haram jadah.

Lu sapo bro?


Gua nak tanya samu lu bro lu sapo nak dedah hal Nuar di Parlimen, lu ingat lu bagus ke lu tak tau atau buat tak tau ramai manusia menyampah dengan lu bro dio orang kata mulut lu busuk macam taik. Berpuluh kali gua dengar lu nak dedah tapi tak dedah jugak jadi lebih baik lu dedah barang lu lagi baik...

Selasa, 20 April 2010

SPR TAK PERNAH SERIK

KALAU TAK MAU DIPANGGIL BARUA INSAF LA JANGAN BUAT KOJO HARAM DARIPADO WUJUD MALAYSIA SAMPAI SEKARANG MENGAKU BADAN BEBAS, BEBAS APO??? MAIN TAIK...

Berita Hairan Online: 2 perkara yg akan kasi kecut perut syaitan munafik cap UMNO

Berita Hairan Online: 2 perkara yg akan kasi kecut perut syaitan munafik cap UMNO

Meluat dengan Perkasa

Apa hala tu ju Perkasa, sekojap cakap lain sekojap buek lain kalau nak bela Melayu buat la sungguh sungguh bilo orang cakap Ngo ni barua amNO tau pulak marah.

Isnin, 19 April 2010

Perkosa cakap berbelit belit

Semangat nak bela bangsa Melayu tapi di HULU SELANGOR nampaknya Perkosa mula berbelit belit macam ular

Berita Hairan Online: INSAF DAN BERTAUBAT SALAH BESAR BUAT UMNO?

Berita Hairan Online: INSAF DAN BERTAUBAT SALAH BESAR BUAT UMNO?

PERKASAU LIDAH BIAWAK



SELAMAT BERJUANG KEPADA CALON PAKATAN RAKYAT DI HULU SELANGOR SEMOGA ALLAH MEMBERIKAN KEMENANGAN KEPADA BELIAU

KEPADA PERKASAU@PERKOSA YANG DARIPADA HUJUNG RAMBUT HINGGA HUJUNG KAKI MENGAKU MENJAGA KETUANAN DAN MEMBELA MELAYU HENTIKAN LA LAKONAN BUSUK KAU ORANG LIDAH BERCABANG MACAM BIAWAK...

LEPAS NI MUDAH LA SIKIT KALAU ADA ULAR LEBIH BAIK BALUN KAU ORANG DULU TU LAGI BAIK

Sabtu, 17 April 2010

JANGAN SOKONG GENG YAHUDI




TIDAK KEPADA PEMBUNUH


DEMI KEDAULATAN DAN KESELAMATAN SELURUH RAKYAT MALAYSIA YANG DIKASIHI BERSAMA SAMA KITA TENTANG GENG YAHUDI SAMPAI KE AKAR UMBI

Khamis, 15 April 2010

TIDAK KEPADA YAHUDI

JANGAN SOKONG MEREKA YANG BERSEKONGKOL DENGAN ISRAEL LAKNAKTULLAH
SELAMATKAN MALAYSIA DARIPADA KEJAHATAN PEMBUNUH RAKYAT PALESTIN.

Selasa, 13 April 2010

Tidak pada Yahudi

hayal kerana kuasa.............................


Bila pemimpin berkiblakan yahudi yang halal jadi haram yang haram jadi halal, agama tolak tepi yang penting berkuasa. Parti ciptaan dan tinggalan penjajah ni tak habis habis menyusahkan rakyat Malaysia terutama orang Melayu.

Sabtu, 10 April 2010

NEGARA BERDAULAT


SELAMATKAN MALAYSIA DARIPADA ANCAMAN ZIONIS









Rabu, 7 April 2010

Jangan gadai maruah negara!!!

SELAMATKAN MALAYSIA DARIPADA PENJAJAH YAHUDI

Isnin, 5 April 2010

Mano Perkasa ni?


Tak melolong menyalak ke Perkasa kalau calon MIC yang bertanding di HULU SELANGOR nanti? NGO ni dongar kabar hebat dalam menjago hak Melayu daripado hujung kaki sampai hujung rambut tak patut diam yo jang. Kalau tak jangan gunokan namo Melayu sesuko hati untuk kepontingan diri dan politik menyusahkan!!!

Khamis, 1 April 2010

Hukum Allah ni zalim ko?

Den nak tanyo la pado orang pandai agamo ni, soalannya mudah berkaitan hukum Allah tuhan langit dan bumi. Adakah hukum Allah ni zalim tak berperikemanusiaan hingga tak buleh nak dilaksanokan. Apokah kito lobih punyo perasaan, lobih baik pertimbangan lobih bagus daripado Allah tuhan sekelian alam.

Harap orang agamo tolong jawab pertanyaan ni...

Lobih baik balik tido la...



Pado Nasa MP Bachok lobih baik balik tido laie baik la daripado duduk buang maso haram jadah berburak sodang kawan kawan lain mampus berjuang bertikam lidah hisssss jadah dio ni

Selasa, 30 Mac 2010

Siapa Melayu pencuri tu?


Sapo kobeh duit Melayu puluh ribu juta kalau bukan orang Melayu sendiri yang jahat pado setan bawah sikit pado iblis mampus la kau orang buncit makan duit haram...

Sabtu, 27 Mac 2010

Pemimpin silih berganti tapi


Pimimpin memang silih berganti yang lama pasti akan berundur digantikan dengan yang baru dan lebih bertenaga itu pasti berlaku. Cuma kalau menggantikan pemimpin diselang seli dengan nafsu jahat atau lebih kurang ada yang memang gila sangat nak singkir seorang pemimpin maka apa yang bakal dipimpin pasti akan hancur. Semoga Allah menguatkan TGNA dalam kepimpinanya dan menghancurkan pelacur politik dalam PAS yang gila kepada UG.

Rabu, 24 Mac 2010

Zahrain katak kono maki padan muko kau

Mampos malu kalau macam tu kono bantai dongan Ghapur Salleh lain kali cakap hati hati jangan main balun sodap mulut kau yo jang sekarang terimo la nasib buruk kau sendiri katak bodoh...

Isnin, 22 Mac 2010

Angin satu badan bodoh tul Zahrain nih...

Ha ha ha mampos la MP umNO bila sekelabu asap Zahrain dedahkan namo diorang yang nak join PR pado 16 Sep dulu, weeeeiiii kalau nak bodek Najib pun jangan la sampai geng lain terlontang jatuh macam nangko jang oiiii, agak agak dapek ko jadi calon laie nanti.

Beberapa namo yang disobut dah menafikan tak terlibat habis tu macam mano Zahrain ado rahsio lain laie ko nak dodahkan...

Ahad, 21 Mac 2010

Berita Hairan Online: JANGAN SALAHKAN KATAK...SALAHKAN...

Berita Hairan Online: JANGAN SALAHKAN KATAK...SALAHKAN...
Kepada Musa Hassan ingatlah zaman berkuaso dah sampai ke penghujung balik ghumah timbang timbang dan lihat balik apo yang dibuek maso diberi amanah dulu....

Sabtu, 20 Mac 2010

Bercuti dulu bro...

Rabu, 10 Mac 2010

Ni cakap orang naik miang

Perpaduan politik umat Islam boleh dicapai – Nasharudin

KUALA LUMPUR 9 Mac – Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa yakin usaha mewujudkan perpaduan di kalangan parti politik yang mewakili umat Islam boleh dicapai jika semua pihak berusaha bersungguh-sungguh ke arah itu.

Beliau berkata, semua pihak tidak harus bersikap mengalah walaupun beberapa usaha sebelum ini bagi mewujudkan persefahaman antara parti politik terbesar umat Islam iaitu Pas dan UMNO terhenti di separuh jalan.

“Usaha mewujudkan perpaduan ini bukan boleh berlaku dalam tempoh sehari dua atau sekelip mata.

“Kita memerlukan satu tempoh untuk terus membina kematangan ke arah ini (mewujudkan perpaduan). Saya melihat kita pada masa sekarang sedang membina kematangan ke arah ini,” katanya.

Beliau bercakap kepada pemberita selepas menghadiri majlis pelancaran buku bertajuk Natrah: Cinta, Rusuhan dan Air Mata oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin di sini hari ini.

Buku setebal 474 muka surat itu ditulis karyawan tamu Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Datin Seri Fatini Yaacob.

Dalam ucapannya, Muhyiddin menggesa supaya persefahaman dan perpaduan politik yang ditunjukkan parti-parti yang mewakili umat Islam dalam memperjuangkan isu Natrah pada 1950 dijadikan contoh pada masa sekarang ini.

Huberdina Maria Hertogh atau nama Islamnya, Natrah menjadi isu di Singapura pada 1950 akibat berlaku perebutan terhadapnya antara ibu angkatnya, Che Aminah dengan keluarga asal beliau yang berketurunan Belanda sehingga mengakibatkan rusuhan.

Nasharudin yang bersetuju dengan pandangan Muhyiddin itu berkata, kisah Natrah seharusnya dijadikan pengajaran oleh semua pihak bahawa perlunya perpaduan di kalangan parti politik umat Islam dalam hal-hal yang berkaitan dengan kepentingan negara, agama dan bangsa.

“Dalam kes Natrah, tiga parti politik berbeza bersatu atas satu isu yang cukup serius bagi menyatakan penentangan terhadap apa yang dilakukan oleh penjajah.

“Saya juga mengharapkan peristiwa Natrah ini akan menjadi satu pengajaran bagi kita. Sepatutnya kita mengurangkan perbezaan pandangan dan pendapat.

“Tumpuan haruslah dibuat untuk mara bagi memastikan kita dapat membangunkan negara ini dalam keadaan yang harmoni, aman dan selamat,” katanya.

info-utusan malaysia online

Cakap buleh la bro...

Muhyiddin agaknyo dah lupo apo parti dio dah buek pado aruah Ishak Baharom bekas mufti Selangor dulu. Sekarang ni pandai pulak nak kato Nik Aziz tak hormat mufti tu la dasar bangso tak tau adab dan tak tau malu pandai cakap tapi tak tau apo bijik butir yang dicakapkan.

Selasa, 9 Mac 2010

Jauhi Firaun besar ni

Ingatan pado Pakatan Rakyat jangan bagi langsung peluang pado firaun bosa ni berkopak dalam politik sudah sudah melayan gilo dio selamo ni.

Isnin, 8 Mac 2010

Tahniah firaun besar dipecat...

Kalau berita ni sohih maka tahniah la PR/PKR kerana mengambil tindakan betul sebetulnya memocatkan firaun bosa daripado parti mereka tahniah tahniah pado zul buleh mampos dongan pahaman bodoh lu tu...

Jumaat, 5 Mac 2010

harus sana sini

Manusio yang bernamo harus sana sini sesekali tengok macam orang bingung dua kali tengok macam orang sasau tigo kali tengok macam orang termakan sabun pun ado.

Den dulu bukan main hormat laie dongan dio ni ingatkan betul betul jujur nak jago agamo tapi malang mulut yo manis berkato tapi hati busuk satu sen tak guno.

Khamis, 4 Mac 2010

Berita Hairan Online: Fairuspun Nak Gempaq Jugak....

Berita Hairan Online: Fairuspun Nak Gempaq Jugak....

Politik sial

Apo la sial ahli politik Malaysia ni dah bagi undi buek la kojo elok elok nih tak keluar masuk parti macam kepalo bana perangai kau sumo jang. Kito undi nak yang terbaik tapi malang dapek pemimpin macam taik.

Selasa, 2 Mac 2010

Awang Biadab?

Dah memang biadab duduk pulak dalam kumpulan gerombolan yang dah busuk sampai ke usus apo laie nak heran itulah manusio gilo, itulah kato kato maki yang den dongar dokek kodai tadi hisss macam mano la agaknya kalau kumpulan gerombolan ni tumbang satu maso nanti den nak tengok jauh mano dio nak biadab.

Selasa, 23 Februari 2010

Kalau ramai laie orang amNo yang pandir macam Rais kan elok biar copek bungkus tikar bantal

Ahad, 21 Februari 2010

Kalau jahat mesti pembangkang kalau baik macam malaikat itu umNO, tapi sekarang dah lain dokek tompek den seboleh boleh orang malu nak mengaku umNO walaupun dah sah ahli umNO apo hal jadi macam tu den pun tak tau...

Jumaat, 19 Februari 2010

Raja katak

Raja katak marah nak mampos bilo DR Asri kato sapo yang suko lompek lompek berdoso meracau gilo katak tu sampai cakap pun merapu...

Jumaat, 12 Februari 2010

Pelabur dan main ju**r

Apo langsung takdo orang nak melabur diMalaysia? kenapo jadi macam tu pulak takkan PM1M tak buek apo apo untuk menarik pelabur diulang pelabur bukan kes main ju**r.

Selasa, 9 Februari 2010

Busuk

MB kodah tak payah la nak ajar orang lain lobih baik diam daripado bercakap bau busuk, setidaknya Nizar berjuang untuk rakyat tapi kau berjuang untuk apo? amNO

Hancur luluh

Ingat la sapo yang zalim takkan kemano pun, hukum Allah buleh la kau orang ubah tapi janji Allah tetap janji tak siapo mampu menentangnya....kalau hakim dalam kes Nizar memang bertindak wajar bagus la tapi kalau bertindak semata mata kerana napsu takutlah dengan seksa Allah

Isnin, 8 Februari 2010

Cukup la tu jang

Apo la masalah dongan PAS ni macam mano sobonarnya pemikiran dan apo yang ado dalam kepalo hotak diorang nih?

Asik asik isu lamo, nak bersatu la nak muzakarah la nak itu nak ini dongan umNO, heran betul la den dongan pendirian orang ni semuo. Takdo ko satu garis panduan atau tak cerdik ko orang PAS nih dalam keadaan rakyat (dongan izin Allah jua) semakin menyokong parti ni tapi diorang asik berdendang cerito lamo. Kalau nih la gayo dan caro permainannyo hissss sia paleh la den nak bagi sokongan bahayo kalau diorang memerintah.

Kito tak mau umNO dan cubo bagi peluang pado PAS memerintah dan kito berbaik sangko supayo PAS mampu membawa kebaikan pado rakyat, tapi ruponya kemenangan diorang hanyo sebagai ujian Allah untuk tunjuk pado rakyat sapo dan bagaimano kelakuan orang PAS ni. Takdo bezo dongan umNO

Khamis, 4 Februari 2010

Jub*r punyo sepol

Ni la perkaro paling dan ayat paling sial untuk 2010 Can i fu*k you, woiiiiiiiii jang tak kan mudah bona kau sorah lubang jubur kau dokek Nuar, pelacur pun kono bayar dulu inikan pulak main terjah yo jangggggg sial la lu...

Rabu, 3 Februari 2010

Kalau la umNO jaga Melayu

Alangkah eloknya sojak 50th dulu umNO sungguh sungguh jago bangso dio sendiri pasti keadaan tak jadi macam ni tapi itulah hakikatnya umNO langsung tak buleh nak dijadikan payung untuk teduhan orang Melayu, mereka hanyo pandai cakap ketuanan Melayu tapi jiwo rago mereka pado tompek lain.

Orang Melayu ado bahaso tapi apo dah jadi
Orang Melayu ado agamo tapi tengoklah tahap macam mano
Orang Melayu ado tanah ado warisan tapi hancur ditolan orang lain

Orang Melayu bagi umNO hanyo ketiko mengundi yo tak lobih pado tu...

Ahad, 31 Januari 2010

PAS bodoh orang macam Hasan dapat hukum ringan tapi Khalid dibantai tak ingat, kenapo jadi macam tu? jawapan mudah sobab makan taik UG...

Khamis, 28 Januari 2010

Cip... et

Tu la pasal lain kali jangan asik tangkap pembangkang yo kojo kau bilo ado kes bosa macam ni ha payah bona kau orang nak solosaikan. Apo sobab lambek bona nak abih kes bakar dan lempar kepalo babi ni??? kalau den kato kerajaan gagal bertindak sewajarnya nanti meroyan pulak.

Selasa, 26 Januari 2010

Bangang nak mampos kau ni jang


Dah 35 tahun umur den banyak yang dah dilalui macam macam gak la dah ditengok dan diraso tapi perkaro yang satu nih memang kelakar sampai tahap bangang nak mampos.

Sampai bilo la PKR dan PR nak simpan orang kurang akal macam zul ni tak tau la den kato. Ontah apo la malang pembangkang dalam Malaysia...

Jumaat, 22 Januari 2010

Bagus la macam ni


KUALA LUMPUR, Jan 21 —Jumaat
Muzakarah Pakar yang disertai tujuh ilmuwan Islam, anjuran Institut Kefahaman Islam Malaysia (Ikim) hari ini bersetuju penggunaan kalimah Allah sebagai terjemahan atau ganti nama kepada “God” adalah tidak tepat.Pengerusi Ikim Tun Abdullah Ahmad Badawi (gambar) berkata muzakarah itu merumuskan bahawa terjemahan kalimah Allah sebagai “God” juga menyalahi hakikat sebenar kerana bercanggah dengan konsep Tuhan yang dianjurkan oleh agama Islam di Malaysia.“Dalam perbincangan ini, kita semua setuju bahawasanya kita perlu menghormati dan menjunjung Perlembagaan Malaysia yang memberikan kebebasan beragama diteruskan dalam suasana aman dan harmoni,” katanya pada sidang akhbar selepas muzakarah itu.Tujuh pakar itu ialah Prof Madya Dr Kamar Oniah Kamaruzzaman dari Jabatan Usuluddin dan Perbandingan Agama, Universiti Islam Antarabangsa; Penasihat Agama kepada Perdana Menteri Datuk Dr Abdullah Md Zin; Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang; anggota Majlis Pimpinan Pusat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Dr Mohd Nur Manuty; bekas Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin; Pengarah Pusat Kajian Ekonomi dan Kemasyarakatan Ikim Dr Mohd Sani Badron dan Felo Pusat Kajian Syariah, Undang-Undang dan Politik Ikim Md Asham Ahmad.Muzakarah bertajuk “Terjemahan God Sebagai Allah: Mengenalpasti Punca Permasalahan dan Penyelesaiannya” berlangsung selama lapan jam dari pukul 8.30 pagi, dipengerusikan Ketua Pengarah Ikim Datuk Nik Mustapha Nik Hassan.Abdullah berkata muzakarah itu berjaya mencapai matlamat penganjurannya iaitu mengenal pasti punca dan penjelasan latar belakang permasalahan daripada perspektif agama, bahasa, sosial dan undang-undang. “Muzakarah ini juga dapat menegaskan kefahaman dan konteks penggunaan Allah dalam Al-Quran, memurnikan tafsiran ke atas sumber-sumber hukum Islam berkaitan kebenaran penggunaan kalimah Allah oleh agama dan budaya selain Islam dan membentuk kesatuan fikiran di kalangan tokoh agama serta pemimpin umat Islam,” katanya.Abdullah berkata pendirian muzakarah itu akan dibawa kepada perhatian kerajaan dan akan dibincangkan dalam siri muzakarah akan datang bertajuk “Mengurus Krisis Antara Agama” anjuran IKIM pada 25 Jan ini.Beliau berkata muzakarah yang membabitkan semua pemimpin agama serta Majlis Perundingan Malaysia Agama Buddha, Kristian, Hindu, Sikh dan Tao (MCCBCHST) bertujuan mengenal pasti krisis, jalan penyelesaian dan mencari persefahaman untuk keharmonian semua kaum di negara ini.Abdullah berkata Ikim berharap agar semua penganut agama menghormati batas-batas agama masing-masing agar tidak berlaku lagi kekecohan seperti yang berlaku pada masa ini.Dalam pada itu Abdullah juga berkata perbincangan antara agama perlu diamalkan sebelum melangkah ke mahkamah untuk menyelesaikan sesuatu masalah.“Sebenarnya, insya-Allah, kita boleh menyelesaikan krisis-krisis agama dengan cepat,” kata beliau.
Catatan Oleh alhusseyn pada 7:16 AM

Rabu, 20 Januari 2010

Ni baru gilo dah muak dan mamai dongan askar polis punyo undi pos nak tambah pulak laie untuk kaki tangan lain, harap kan cadangan bangang ni tak jadi la hondaknyo atau yang bagi cadangan tu disembar dek potir...

Isnin, 18 Januari 2010

Jangan sampai Ketuo SPRM dibagi Bala

Peguam SPRM hina OKU, tak heran la kalau jadi macam sobab diorang dalam SPRM ni memang tapir sikit tengok muko ketuo dio pun dah buleh buek tokak den nak muntah.

Jumaat, 15 Januari 2010

Sapo yang buek gambar ni memang sesial sial manusio, babi pun laie baik pado orang macam ni. Kurang ajar, hati busuk banyak makan taik punya orang...

Selasa, 12 Januari 2010

Juara Rakyat???

Sapo yang mengelojat nak jadi juaro rakyat?
Macam mano caro nak jadi juaro rakyat?
Apo punco dan sobab musabab beria nak jadi juaro rakyat?
Selamo ni juaro apo?
Enjin jet hilang tu juaro apo?
Rugi 4 bilion buek pelabuhan tu juaro apo?
Rasuah sano sini tu juaro apo?
TBH sampai mati dokek pejabat sprm tu juaro apo?
Duit berjuta boli dakwat untuk spr tu juaro apo?
Gulo naik hargo tu juaro apo?
Laporan rasuah berlambak pado sprm tu tak siasat juaro apo?

Isnin, 11 Januari 2010

Kalau pembangkang buek demo umNO panggil diorang beruk, tapi kalau umNO yang berdemo nak panggil apo pulak tu??? tapir ko atau ungko...

Khamis, 7 Januari 2010

Bagus tapi masih kurang

Kalau mempertahankan nama Allah yang esa alhamdullillah bagus cergas semuo bangun nampaknya, cumo bab melakukan amanah dan apo yang disuruh Allah tu yang kurang dan ado masonya langsung takdo dan tak mau nak ikut.

Pado semuo yang sayang namo Allah tu dan bersungguh sungguh mempertahankannya harap harap samo samo la kito bersungguh sungguh melaksanokan perintahnya yo termasuk la ingatan buek diri den ni sekali.Kalau setakat menjago namo lopeh buek mungkar pun tak guno gak tu jang...
Terdapat ralat dalam alat ini

Arkib Blog