KITA JAGA ISLAM ALLAH AKAN JAGA KITA

ISLAM DAH AJAR TAPI KITA YANG KURANG AJAR


Selasa, 29 November 2011

Mentori mada

Kalau dalam bahaso negori mada tu bermaksud orang yang mempunyai kebangangan tahap serius macam yang kito lihat bilo seseorang mentori bercakap macam Rais pengampu tu.Kalau dio bercakap bukan ikut fakta tapi main hontam sodap mulut dio yo...

Undi la lagi padan muko

Padan muko semuo lain kali bilo oghang suruh undi plih la pemimpin yang berjiwa Islam bukan yang jenis mengalabah macam gerombolan sekarang sapo yang susah kojap laie macam2 akta ado malah tak pakai seluar dalam pun buleh kono ISA

Isnin, 28 November 2011

Makcik tak bisnes lembu nak oii

Kuwang ajar la kau orang ni makcik mano ado bisnes lombu ado ko patut muko ese kau kato muko bisnes lombu bodoh punyo oghang, muko macam makcik ni kalau jual kapet ko perabot ko logik la sikit cisss.

Sabtu, 26 November 2011

Hijrah kepada pemimpin yang lebih baik

Bertahun dah kita tengok muka yang sama memimpin macam2 masalah yang berlaku ada yang terang terang kelepet duit rakyat maka wajib puak ni disingkirkan

Selasa, 22 November 2011

Lantik menteri yang cerdik dan bijaksana

Satu perkara yang den tengok jika seorang menteri mulo bercakaptentang sesuatu isu perkara paling asas ialah merapu sebanyak mungkin supayo orang kampung tercongang bangang tak paham akhirnyo diam.Moralnya nak cari orang bijak ramai tapi yang bijaksana satu dalam sepuluh.

Isnin, 21 November 2011

Tahniah pasukan Malaysia

Pingat emas dan mempertahankan kejuaraan sudah cukup menutup kesombongan Indon

Jumaat, 18 November 2011

Akibat tamak disumpah jadi lembu

Nak cepat kayo punya pasal rembat duit rakyat akhirnya satu keluarga telah disumpah menjadi lembu oleh sang kelembai kini keluarga tersebut terkial kial memulihkan diri mereka agar kelembuan mereka tidak menjadi cemuhan rakyat jelata.

Selasa, 15 November 2011

Asal jadi duit haram halal tolak tepi

Bagi projek lembu dia buat projek lain bagi jaga duit zakat pun kene tibai tu la masalah kalau dah biasa makan benda haram.

Jumaat, 11 November 2011

Dasar penyangak tetap penyangak

Memang angin satu badan memang hilang sabar celako sampai ke usus duit amanah buleh kau kelepet sesuko hati sial punyo penyangak lombu

Celako punyo tokey lembu

Tokey lembu paling celako ado ko patut duit bela lombu diboli ke kondo kalau bilo kandang takpo la jugak haram jadah punyo tokey lobih lombu daripado lombu

Rabu, 9 November 2011

Projek lembu pun nak belit

Memang tak tau malu patut la lombu kt Gomeh paneh miang tengok muko kau orang

Rabu, 2 November 2011

Banyak cakap jugak apek pelakon lucah ni

Orang berusaha nak buat baik tetapi apek pelakon lucah ni sebok mengutuk masuk campur benda yang dia sendiri tak paham bangang tak abis malu la parti yang pilih orang kurang akhlak ni jadi bos...
Terdapat ralat dalam alat ini