KITA JAGA ISLAM ALLAH AKAN JAGA KITA

ISLAM DAH AJAR TAPI KITA YANG KURANG AJAR


Ahad, 31 Januari 2010

PAS bodoh orang macam Hasan dapat hukum ringan tapi Khalid dibantai tak ingat, kenapo jadi macam tu? jawapan mudah sobab makan taik UG...

Khamis, 28 Januari 2010

Cip... et

Tu la pasal lain kali jangan asik tangkap pembangkang yo kojo kau bilo ado kes bosa macam ni ha payah bona kau orang nak solosaikan. Apo sobab lambek bona nak abih kes bakar dan lempar kepalo babi ni??? kalau den kato kerajaan gagal bertindak sewajarnya nanti meroyan pulak.

Selasa, 26 Januari 2010

Bangang nak mampos kau ni jang


Dah 35 tahun umur den banyak yang dah dilalui macam macam gak la dah ditengok dan diraso tapi perkaro yang satu nih memang kelakar sampai tahap bangang nak mampos.

Sampai bilo la PKR dan PR nak simpan orang kurang akal macam zul ni tak tau la den kato. Ontah apo la malang pembangkang dalam Malaysia...

Jumaat, 22 Januari 2010

Bagus la macam ni


KUALA LUMPUR, Jan 21 —Jumaat
Muzakarah Pakar yang disertai tujuh ilmuwan Islam, anjuran Institut Kefahaman Islam Malaysia (Ikim) hari ini bersetuju penggunaan kalimah Allah sebagai terjemahan atau ganti nama kepada “God” adalah tidak tepat.Pengerusi Ikim Tun Abdullah Ahmad Badawi (gambar) berkata muzakarah itu merumuskan bahawa terjemahan kalimah Allah sebagai “God” juga menyalahi hakikat sebenar kerana bercanggah dengan konsep Tuhan yang dianjurkan oleh agama Islam di Malaysia.“Dalam perbincangan ini, kita semua setuju bahawasanya kita perlu menghormati dan menjunjung Perlembagaan Malaysia yang memberikan kebebasan beragama diteruskan dalam suasana aman dan harmoni,” katanya pada sidang akhbar selepas muzakarah itu.Tujuh pakar itu ialah Prof Madya Dr Kamar Oniah Kamaruzzaman dari Jabatan Usuluddin dan Perbandingan Agama, Universiti Islam Antarabangsa; Penasihat Agama kepada Perdana Menteri Datuk Dr Abdullah Md Zin; Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang; anggota Majlis Pimpinan Pusat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Dr Mohd Nur Manuty; bekas Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin; Pengarah Pusat Kajian Ekonomi dan Kemasyarakatan Ikim Dr Mohd Sani Badron dan Felo Pusat Kajian Syariah, Undang-Undang dan Politik Ikim Md Asham Ahmad.Muzakarah bertajuk “Terjemahan God Sebagai Allah: Mengenalpasti Punca Permasalahan dan Penyelesaiannya” berlangsung selama lapan jam dari pukul 8.30 pagi, dipengerusikan Ketua Pengarah Ikim Datuk Nik Mustapha Nik Hassan.Abdullah berkata muzakarah itu berjaya mencapai matlamat penganjurannya iaitu mengenal pasti punca dan penjelasan latar belakang permasalahan daripada perspektif agama, bahasa, sosial dan undang-undang. “Muzakarah ini juga dapat menegaskan kefahaman dan konteks penggunaan Allah dalam Al-Quran, memurnikan tafsiran ke atas sumber-sumber hukum Islam berkaitan kebenaran penggunaan kalimah Allah oleh agama dan budaya selain Islam dan membentuk kesatuan fikiran di kalangan tokoh agama serta pemimpin umat Islam,” katanya.Abdullah berkata pendirian muzakarah itu akan dibawa kepada perhatian kerajaan dan akan dibincangkan dalam siri muzakarah akan datang bertajuk “Mengurus Krisis Antara Agama” anjuran IKIM pada 25 Jan ini.Beliau berkata muzakarah yang membabitkan semua pemimpin agama serta Majlis Perundingan Malaysia Agama Buddha, Kristian, Hindu, Sikh dan Tao (MCCBCHST) bertujuan mengenal pasti krisis, jalan penyelesaian dan mencari persefahaman untuk keharmonian semua kaum di negara ini.Abdullah berkata Ikim berharap agar semua penganut agama menghormati batas-batas agama masing-masing agar tidak berlaku lagi kekecohan seperti yang berlaku pada masa ini.Dalam pada itu Abdullah juga berkata perbincangan antara agama perlu diamalkan sebelum melangkah ke mahkamah untuk menyelesaikan sesuatu masalah.“Sebenarnya, insya-Allah, kita boleh menyelesaikan krisis-krisis agama dengan cepat,” kata beliau.
Catatan Oleh alhusseyn pada 7:16 AM

Rabu, 20 Januari 2010

Ni baru gilo dah muak dan mamai dongan askar polis punyo undi pos nak tambah pulak laie untuk kaki tangan lain, harap kan cadangan bangang ni tak jadi la hondaknyo atau yang bagi cadangan tu disembar dek potir...

Isnin, 18 Januari 2010

Jangan sampai Ketuo SPRM dibagi Bala

Peguam SPRM hina OKU, tak heran la kalau jadi macam sobab diorang dalam SPRM ni memang tapir sikit tengok muko ketuo dio pun dah buleh buek tokak den nak muntah.

Jumaat, 15 Januari 2010

Sapo yang buek gambar ni memang sesial sial manusio, babi pun laie baik pado orang macam ni. Kurang ajar, hati busuk banyak makan taik punya orang...

Selasa, 12 Januari 2010

Juara Rakyat???

Sapo yang mengelojat nak jadi juaro rakyat?
Macam mano caro nak jadi juaro rakyat?
Apo punco dan sobab musabab beria nak jadi juaro rakyat?
Selamo ni juaro apo?
Enjin jet hilang tu juaro apo?
Rugi 4 bilion buek pelabuhan tu juaro apo?
Rasuah sano sini tu juaro apo?
TBH sampai mati dokek pejabat sprm tu juaro apo?
Duit berjuta boli dakwat untuk spr tu juaro apo?
Gulo naik hargo tu juaro apo?
Laporan rasuah berlambak pado sprm tu tak siasat juaro apo?

Isnin, 11 Januari 2010

Kalau pembangkang buek demo umNO panggil diorang beruk, tapi kalau umNO yang berdemo nak panggil apo pulak tu??? tapir ko atau ungko...

Khamis, 7 Januari 2010

Bagus tapi masih kurang

Kalau mempertahankan nama Allah yang esa alhamdullillah bagus cergas semuo bangun nampaknya, cumo bab melakukan amanah dan apo yang disuruh Allah tu yang kurang dan ado masonya langsung takdo dan tak mau nak ikut.

Pado semuo yang sayang namo Allah tu dan bersungguh sungguh mempertahankannya harap harap samo samo la kito bersungguh sungguh melaksanokan perintahnya yo termasuk la ingatan buek diri den ni sekali.Kalau setakat menjago namo lopeh buek mungkar pun tak guno gak tu jang...
Terdapat ralat dalam alat ini