KITA JAGA ISLAM ALLAH AKAN JAGA KITA

ISLAM DAH AJAR TAPI KITA YANG KURANG AJAR


Rabu, 29 September 2010

Melayu bagaimana yang wajib dipertahankan?

Nampaknya setiap masa bangsa yang bernama Melayu semakin diasak dan perlecehkan oleh pihak yang memang sentiasa mencari jalan untuk menutup terus sejarah yang datang atas nama Melayu.
Mereka ini ghairah dalam gerak kerja sentiasa berselindung atas nama perpaduan dan keterbukaan tetapi mesej yang paling jelas ialah hancurkan Melayu. Kerja licik ini turut dibantu oleh Melayu yang turut menjadi duri dalam daging kepada bangsanya sendiri.

Bagi penulis Melayu dan segala haknya akan terus dipertahan selagi ia digunakan kepada tujuan mempertahankan anugerah Allah paling terbesar pada bangsa Melayu iaitu Islam. Jika hak dan kepentingan Melayu ini hanya digunakan atas alasan selain daripada tu maka selayaknya Allah mendatangkan musibah atas kelalaian kita sebagai bangsa Melayu yang gagal dalam memegang amanah tersebut.

Mampukah kita pertahankan agama suci ini jika kuasa dan segala keistimewaan ini hilang? Pastinya tersembunyi seribu hikmah mengapa kuasa dan hak ini masih diizinkan Allah untuk terus bertahan walaupun berbagai cubaan dilakukan musuh masih tak berjaya. Jika timbul persoalan agama lebih penting daripada bangsa makan jawapanya pastilah Ya! tetapi agama juga mengajar kita supaya menyayangi nasab keturunan kita sebagaimana rasullullah sentiasa sayang dan memuji bangsanya sesuai dengan kedudukan baginda.

Adakah setiap kaum selain Melayu tidak ada sedikit pun rasa perkauman dalam diri mereka? Kalau mereka susah hendak menjawab cuba tanya kepada hamba Allah yang melalui perit jerih berurusan dengan mereka pasti banyak kisah dan rahsia akan anda dengari...

Ahad, 26 September 2010

Bila Utusan Meloya belit marah pulak

Nampaknya bahang merebut jawatan timbalan presiden PKR makani panas sampai terpaksa cari jalan untuk promosi walaupun dalam Utusan Meloya

Selasa, 21 September 2010

Mau lawan bini puako???

Oit bro pelajar semuo kalau nak harap mahkamah dalam kes puako ni susah la sikit, satu caro kau orang buleh kalahkan puako ni kau Azan dokek tongah kepalo puako tu buleh padam ko tidak...

Rabu, 15 September 2010

Polis perlu sedar diri

Apa yang sangat dikesalkan dalam kes Datuk Sosilawati peguam haprak berpangkat datuk ni dah pernah ada individu yang buat aduan tentang sikap jahat peguam ni tapi polis kenapa tak siasat?

Insyaallah perkara buruk boleh dihindarkan sedari awal jika polis berTindak sewajarnya, tak kan nak bentang karpet merah dulu baru nak mula siasatan...entah berapa banyak la kes yang macam Allah je la yang tau.

Rabu, 8 September 2010

Sokong saman Tv3suku fizikal Islam hati yahudi

Kami menyokong penuh usaha usaha pihak yang bertindak menyaman Tv3suku atas penghinaan melampau terhadap Islam.

Ahad, 5 September 2010

Kebiadapan TV3 suku dah makin melampau

Malang sungguh la nasib kita umat Islam di Malaysia ni bila yang diharapkan menjaga dan bersama mendaulatkan agama bertindak terlampau biadap. 1 Malaysia punya penangan semua nak dikongsi akhirnya sanggup menggadai agama sendiri yang suka bertepuk tak lain ialah kafir laknaktullah

Khamis, 2 September 2010

Ganyang Malaysia konon !!!

Oit indon cukup cukup lu orang buat kurang ajar, lu nak ganyang Malaysia tapi lu cari makan disini jugak sebelah depan rumah gua elok je indon duduk kalau gua ikut perangai bodoh lu orang mau indon tu gua halau daripada kg gua, tapi gua orang Malaysia yang Islam ni tak mau bikin bangsa serumpun gua itu macam.

Jangan sampai bendera yang lu bakar gua sumpah lu telan bro...

Rabu, 1 September 2010

Syukur la mahkluk ni dah bersara

Syukur la makhluk ni dah nak dan akan bersara harap harap pengganti makhluk ni tak sesengal apa yang digantikanya dan membawa mato mato ke tahap lebih telus dan sempurna insyaallah.
Terdapat ralat dalam alat ini