KITA JAGA ISLAM ALLAH AKAN JAGA KITA

ISLAM DAH AJAR TAPI KITA YANG KURANG AJAR


Selasa, 28 Julai 2009

Apo cerito TOk ???


Mano Tok MUfti kito yang Harus sana sini tu sobab den nak tanyo kalau DS hj Nizar pogang lilin haram tapi yang manusio dalam gambar ni buek apo fatwa yang patut TOk mufti bagi...

Khamis, 23 Julai 2009

Bilo Terlobih lobih

Ni la akibatnyo bilo terlobih ampu, buek kojo bukan untuk rakyat tapi untuk ampu sano ampu sini, sampai bilo dua namo jabatan ni akan bersih dan menjadi nadi ponting dalam membela rakyat ianyo sering kali dilihat terlalu berat sebelah dalam menjalankan tugas.

Sampai kito sangko selain kerajaan dan penyokongnyo mampus kono hambat sampai tercabut nyawo pun ado memang menyodihkan.Kalau nak bercerito hal mudah mereko pun pembayar cukai gak sam0 ado PAS, DAP PKR atau apo pun fahaman  duit mereko ni jugak yang bagi kau orang sonang lenang kan.

Kalau nak cerito hal lagi mudah mahkluk nih tak konal ko syurga nerako? tak takut ko azab tuhan? sobab daripado hujung kaki sampai hujung rambut asik bergelumang dongan doso, nak jadi pemimpin tu bagus tapi jangan sampai menyusahkan orang lain.

Rabu, 22 Julai 2009

Rakyat memang tak sabar nak tahu


Susah nak tutup mulut orang ramai akibat daripada apa yang berlaku ke atas TBH, mana mungkin dengan mudah rakyat nak telan hidup hidup apa yang Polis dan SPRM nyatakan.

Takda siapa yang mampu menghalang keinginan dan rasa tidak sabar rakyat untuk mengetahui kenapa seorang manusia yang hanya saksi dipanggil untuk memberi keterangan boleh mati dalam keadaan yang menyedihkan.

Musa Hassan, Hishamuddin atau siapa saja termasuk ketua SPRM yang tak berapa nak cerdik bila bercakap tu tak lupa juga  Nazri Aziz kamu semua hanya pelawak yang bakal hancur dengan lawak sendiri insyaallah.

Selasa, 21 Julai 2009

Cara siasatan ke atas Nazri sama ke dengan kes Teoh???


Nazri Aziz dalam kenyataan mempertahankan tindakan SPRM dalam melakukan siasatan, itu kerja biasa SPRM sejak lama dulu.


Cuma nak tanya pada manusia bernama Nazri Aziz nih betul ke semasa dia disiasat dulu kaedahnya sama dengan kes Teoh ni??? seingat den la huru hara orang SPRM kena gelodak dongan Nazri maso tu kan...tak usah la nak mengarut jang oiiii

Sampai bila baru puas???

Tanya pada SPRM, tanya pada Polis dan tanya pada semua mereka sampai bila baru puas?

Sabtu, 18 Julai 2009

Celaka dan mencelakakan

Menteri Dalam Negeri (bekas) Datuk Seri Syed Hamid Albar kata dia tidak mahu masyarakat menganggap mereka yang melakukan jenayah sebagai hero dan polis yang menguatkuasakan undang-undang pula sebagai syaitan.

Itu kenyataan orang tak berapo sihat otak dio, elok la dah hilang daripado pentas kepimpinan negaro, sekarang cubo tengok betul ko tidak anggapan masyarakat polis dan sprm tu macam setan.

lobih lamo dibiarkan perangai polis dan spram nih makin susah rakyat Malaysia dikerjanya. Amanah dan tanggungjawab dilupo dan dipijak sesuko hati, ni la akibat kalau bertindak ikut telunjuk napsu pemimpin.

Jumaat, 17 Julai 2009

Jangan main gila

SPRM perlu bertanggungjawab atas kematian Teo Beng Hock ini bukan perkara kecil tetapi melibatkan nyawa manusia tak kira apa bangsa sekalipun.

Tubuh segera suruhanjaya bebas siasat dan jika benar terdapat salah laku dan jenayah heret mereka semua ke muka pengadilan.

Tidak apa yang dapat diluahkan selain kekesalan dan sakit hati terhadap apa yang berlaku, ni menunjukan tahap keselamatan orang awam apabila terlibat dengan sebarang siasat pihak berkuasa semakin membimbangkan.

Khamis, 16 Julai 2009

Teori dan eksperimen yang terburai



Nampaknya memang benar telahan banyak pihak bahawa Manek Urai menjadi medan ujian kedua dua parti yang bertanding disini terlihat bagaimana teori dan eksperimen terutama bagi parti PAS terburai dan hampir menyebabkan kekalahan dikubu sendiri.


Orang PAS sendiri tahu sebenarnya apa yang terjadi pada parti mereka dan mengapa undi merosot begitu mendadak. Tolak isu rasuah politik dan kemaruknya jentera kerajaan digunakan dalam kempen maka terlihatlah wajah wajah Hj Hadi, Ustz Nasa, Stopa, Husam, Kemudian TOk guru mewarnai kemelut yang tak kunjung padam dan mungkin terus menjadi barah dalam PAS bagi PRU akan datang.


Ini pengajaran jangan ingat rakyat tak menilai apa yang berlaku, kalau nak memerintah negara lupakan tabiat buruk dan teruskan perjuangan dengan istiqomah.

Rabu, 15 Julai 2009

Menang tak bergaya


Masih bersyukur atas kemenangan calon PAS di Manek Urai walaupun tipis dan agak membimbangkan maka pihak PAS/PR wajib membuat penilaian semula sokongan rakyat terhadap mereka.


PAS/PR juga wajib melihat sejauh mana liciknya amNO/BN menggunakan strategi dan kerja kerja luar jangka mereka dalam mencari kemenangan dalam PR/PRU akan datang.


Sukar nak percaya amNO yang kian nazak masih boleh mencabar PAS dikubu kuat mereka.

Apakah masalah dalam PAS berkaitan UG masih sukar diterima dan menjadi barah dalam perjuangan PR???


Apakah amNO/BN sedang menggunakan kaedah baru dalam mencari kemenangan dan Manek Urai menjadi pentas ujian bagi mereka...

Selasa, 14 Julai 2009

SELAMAT MENJALANKAN TANGGUNGJAWAB ANDA DI MANEK URAI,.

APO ITU YANG DIMAKSUDKAN TANGGUNGJAWAB?

TANGGUNGJAWAB BERMAKSUD MEMILIH PARTI@PEMIMPIN YANG BENAR BENAR LAYAK DAN MAMPU MEMIMPIN JEMAAHNYA KEJALAN KEBAIKAN INSYAALLAH.

BUKAN PEMIMPIN YANG MENGGUNAKAN KUASA UNTUK MENGUGUT RAKYAT DAN MEMPERMAINKAN RAKYAT DENGAN JANJI JANJI KOSONG.

TAK RUGI TAK DAPAT JEMBATAN...

Isnin, 13 Julai 2009

Murah bona tu jang

Osah hebat betul ayat pemimpin satu ni, nilai rakyat dan penghuni Manek Urai murah semurah hargo sebuah jembatan yo.

Pado Din Yassin tak osah la amal caro lamo tu bawak bawak la mengucap carik idea yang lobih beriman...

Selasa, 7 Julai 2009

Ustaz Nasa(pencinta amNO) tak mau turun padang di Manek Urai?

Napo jang sakit ko meroyan ko atau mengado ngado...

Khamis, 2 Julai 2009

Terbuka???

Semalam orang amNO keluar kenyataan mereka menerima dengan hati terbuko setiap kekalahan dalam PRU atau PRK betul ko?

Habis apo jadi dongan Kelantan?
Apo pulak hal dongan Terengganu mano duit royalti?
Apo faedah JKKP tu tak mengarut ko?
Cam mano Perak buleh terlungkup habis setelah kerajaan sah ado?

Lain kali cakap tu biarlah dongan akal, nih main sodap mulut nak bercakap yo...

Terbuka???

Rabu, 1 Julai 2009

Memang bangang kalau betul...


Tak pandai dan tak cerdik sobab apo? sobabnyo mudah ego! DAP nih jenis berlagak sikit kalau hak orang lain tibai semacam tapi kalau bab dio mengelabah.
Kito bagi diorang peluang sokong dan naikkan sebagai pemimpin tapi bodoh ruponyo hal babi pun nak kecoh sampai sanggup gadaikan perjuangan.


DAP tolong la cermin muko dulu nak jadi pemimpin nih bukan buleh main suko suko, asik pikir bangso kaupunyo kohondak macam mano nak memerintah.


Kit Siang bagi sekolah sikit pado DAP kodah jangan melatah, nampak bona gilo babi kalau buek macam tu maluuuuuu penyokong PR.

Lepas PRK Manek Urai, Perak pulak ko???

Kalau betul la berito nih bagus la ado PRK lagi biar bergasap tolo berkempen kan jang...
Terdapat ralat dalam alat ini