KITA JAGA ISLAM ALLAH AKAN JAGA KITA

ISLAM DAH AJAR TAPI KITA YANG KURANG AJAR


Selasa, 30 Mac 2010

Siapa Melayu pencuri tu?


Sapo kobeh duit Melayu puluh ribu juta kalau bukan orang Melayu sendiri yang jahat pado setan bawah sikit pado iblis mampus la kau orang buncit makan duit haram...

Sabtu, 27 Mac 2010

Pemimpin silih berganti tapi


Pimimpin memang silih berganti yang lama pasti akan berundur digantikan dengan yang baru dan lebih bertenaga itu pasti berlaku. Cuma kalau menggantikan pemimpin diselang seli dengan nafsu jahat atau lebih kurang ada yang memang gila sangat nak singkir seorang pemimpin maka apa yang bakal dipimpin pasti akan hancur. Semoga Allah menguatkan TGNA dalam kepimpinanya dan menghancurkan pelacur politik dalam PAS yang gila kepada UG.

Rabu, 24 Mac 2010

Zahrain katak kono maki padan muko kau

Mampos malu kalau macam tu kono bantai dongan Ghapur Salleh lain kali cakap hati hati jangan main balun sodap mulut kau yo jang sekarang terimo la nasib buruk kau sendiri katak bodoh...

Isnin, 22 Mac 2010

Angin satu badan bodoh tul Zahrain nih...

Ha ha ha mampos la MP umNO bila sekelabu asap Zahrain dedahkan namo diorang yang nak join PR pado 16 Sep dulu, weeeeiiii kalau nak bodek Najib pun jangan la sampai geng lain terlontang jatuh macam nangko jang oiiii, agak agak dapek ko jadi calon laie nanti.

Beberapa namo yang disobut dah menafikan tak terlibat habis tu macam mano Zahrain ado rahsio lain laie ko nak dodahkan...

Ahad, 21 Mac 2010

Berita Hairan Online: JANGAN SALAHKAN KATAK...SALAHKAN...

Berita Hairan Online: JANGAN SALAHKAN KATAK...SALAHKAN...
Kepada Musa Hassan ingatlah zaman berkuaso dah sampai ke penghujung balik ghumah timbang timbang dan lihat balik apo yang dibuek maso diberi amanah dulu....

Sabtu, 20 Mac 2010

Bercuti dulu bro...

Rabu, 10 Mac 2010

Ni cakap orang naik miang

Perpaduan politik umat Islam boleh dicapai – Nasharudin

KUALA LUMPUR 9 Mac – Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa yakin usaha mewujudkan perpaduan di kalangan parti politik yang mewakili umat Islam boleh dicapai jika semua pihak berusaha bersungguh-sungguh ke arah itu.

Beliau berkata, semua pihak tidak harus bersikap mengalah walaupun beberapa usaha sebelum ini bagi mewujudkan persefahaman antara parti politik terbesar umat Islam iaitu Pas dan UMNO terhenti di separuh jalan.

“Usaha mewujudkan perpaduan ini bukan boleh berlaku dalam tempoh sehari dua atau sekelip mata.

“Kita memerlukan satu tempoh untuk terus membina kematangan ke arah ini (mewujudkan perpaduan). Saya melihat kita pada masa sekarang sedang membina kematangan ke arah ini,” katanya.

Beliau bercakap kepada pemberita selepas menghadiri majlis pelancaran buku bertajuk Natrah: Cinta, Rusuhan dan Air Mata oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin di sini hari ini.

Buku setebal 474 muka surat itu ditulis karyawan tamu Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Datin Seri Fatini Yaacob.

Dalam ucapannya, Muhyiddin menggesa supaya persefahaman dan perpaduan politik yang ditunjukkan parti-parti yang mewakili umat Islam dalam memperjuangkan isu Natrah pada 1950 dijadikan contoh pada masa sekarang ini.

Huberdina Maria Hertogh atau nama Islamnya, Natrah menjadi isu di Singapura pada 1950 akibat berlaku perebutan terhadapnya antara ibu angkatnya, Che Aminah dengan keluarga asal beliau yang berketurunan Belanda sehingga mengakibatkan rusuhan.

Nasharudin yang bersetuju dengan pandangan Muhyiddin itu berkata, kisah Natrah seharusnya dijadikan pengajaran oleh semua pihak bahawa perlunya perpaduan di kalangan parti politik umat Islam dalam hal-hal yang berkaitan dengan kepentingan negara, agama dan bangsa.

“Dalam kes Natrah, tiga parti politik berbeza bersatu atas satu isu yang cukup serius bagi menyatakan penentangan terhadap apa yang dilakukan oleh penjajah.

“Saya juga mengharapkan peristiwa Natrah ini akan menjadi satu pengajaran bagi kita. Sepatutnya kita mengurangkan perbezaan pandangan dan pendapat.

“Tumpuan haruslah dibuat untuk mara bagi memastikan kita dapat membangunkan negara ini dalam keadaan yang harmoni, aman dan selamat,” katanya.

info-utusan malaysia online

Cakap buleh la bro...

Muhyiddin agaknyo dah lupo apo parti dio dah buek pado aruah Ishak Baharom bekas mufti Selangor dulu. Sekarang ni pandai pulak nak kato Nik Aziz tak hormat mufti tu la dasar bangso tak tau adab dan tak tau malu pandai cakap tapi tak tau apo bijik butir yang dicakapkan.

Selasa, 9 Mac 2010

Jauhi Firaun besar ni

Ingatan pado Pakatan Rakyat jangan bagi langsung peluang pado firaun bosa ni berkopak dalam politik sudah sudah melayan gilo dio selamo ni.

Isnin, 8 Mac 2010

Tahniah firaun besar dipecat...

Kalau berita ni sohih maka tahniah la PR/PKR kerana mengambil tindakan betul sebetulnya memocatkan firaun bosa daripado parti mereka tahniah tahniah pado zul buleh mampos dongan pahaman bodoh lu tu...

Jumaat, 5 Mac 2010

harus sana sini

Manusio yang bernamo harus sana sini sesekali tengok macam orang bingung dua kali tengok macam orang sasau tigo kali tengok macam orang termakan sabun pun ado.

Den dulu bukan main hormat laie dongan dio ni ingatkan betul betul jujur nak jago agamo tapi malang mulut yo manis berkato tapi hati busuk satu sen tak guno.

Khamis, 4 Mac 2010

Berita Hairan Online: Fairuspun Nak Gempaq Jugak....

Berita Hairan Online: Fairuspun Nak Gempaq Jugak....

Politik sial

Apo la sial ahli politik Malaysia ni dah bagi undi buek la kojo elok elok nih tak keluar masuk parti macam kepalo bana perangai kau sumo jang. Kito undi nak yang terbaik tapi malang dapek pemimpin macam taik.

Selasa, 2 Mac 2010

Awang Biadab?

Dah memang biadab duduk pulak dalam kumpulan gerombolan yang dah busuk sampai ke usus apo laie nak heran itulah manusio gilo, itulah kato kato maki yang den dongar dokek kodai tadi hisss macam mano la agaknya kalau kumpulan gerombolan ni tumbang satu maso nanti den nak tengok jauh mano dio nak biadab.
Terdapat ralat dalam alat ini

Arkib Blog