KITA JAGA ISLAM ALLAH AKAN JAGA KITA

ISLAM DAH AJAR TAPI KITA YANG KURANG AJAR


Selasa, 30 Jun 2009



Ni gambar ayah Pin tu ko?

Yang sosek dan menyosekan tu?

Tapi bilo tengok macam penyokong amNO/Bn pulak...

Baik masuk Parti Likud

PETALING JAYA – Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan, Ezam Md Noor berkata, beliau sedia menyertai Pas sekiranya pemimpin tertinggi parti itu mengumumkan bahawa Pas adalah tunjang utama dalam Pakatan Rakyat (PR).

Beliau yang kini menyertai UMNO berkata, jika Pas berani membuat pengumuman sedemikian, beliau tidak teragak-agak meninggalkan UMNO dan menyertai parti itu.“Saya cabar pemimpin tertinggi dalam Pas supaya mengumumkan bahawa parti itu adalah tunjang utama dalam Pakatan Rakyat (PR). Jika mereka berani, saya masuk Pas.

Mereka tidak mampu berbuat demikian kerana mereka hanya penumpang dalam PR,” katanya ketika berucap pada satu ceramah di Dewan Masyarakat Taman Sri Manja, di sini, semalam.Ceramah oleh bekas setiausaha politik kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika Ketua Pembangkang itu menjadi timbalan perdana menteri satu ketika dahulu dihadiri ratusan penyokong Ezam yang ternyata mahukan beliau kembali aktif dan berjuang demi survival bangsa Melayu.

Terdahulu, Ezam dilantik Ketua Penerangan UMNO Cawangan Makmur Setia Bahagian Petaling Jaya Selatan.Dengan pelantikan itu, ia menjadi langkah pertamanya berpolitik di kawasan itu setelah keluar daripada UMNO tahun 1998 yang ketika itu memegang jawatan Timbalan Ketua UMNO Bahagian Petaling Jaya Selatan.

*cabar tu cabar la jang tapi jangan la kato sanggup nak masuk PAS iskk nak ko PAS oghang ni?

Isnin, 29 Jun 2009

Musim sesumpah dan katak mengganas

Nak tau atau kito semuo memang dah tahu jika berlaku apo jua pilihanraya samo yang kocik atau bosa mako akan muncul spesis sesumpah dan katak melacurkan diri untuk mendapatkan sedikit perhatian penguasa haprak.

Spesis nih kotor dan busuk hanyo sesuai untuk tujuan kotor dan busuk sahajo, mako tak usah la risau dan gundah gulano akibat usikan spesis ni tadi...

Sabtu, 27 Jun 2009

kabommmmmmm!

Hello hello hah saya nih saya nih line tak clear la kuat skit buleh tak saya Obama kenal tak? presiden Amerika iyo iyo buleh tak saya bercakap dengan Najib...

Selasa, 23 Jun 2009


SYUKUR ALHAMDULLILLAH KE HADRAT ALLAH TUHAN SEMESTAR ALAM YANG MEMBERIKAN TAUFIK HIDAYAH KEPADA PENDOKONG DAN PEJUANG ISLAM.
MAKA KAMI AKAN JUGA MENGHENTIKAN SEGALA KRITIKAN PEDAS TERHADAP MEREKA YANG TERLIBAT DALAM MASALAH KERAJAAN PERPADUAN DAHULU,TAPI ITU TAK BERMAKNA KAMI TIDAK AKAN MENEGUR DAN TERUS MENGKRITIK DEMI KEBAIKAN AGAMA BANGSA DAN NEGARA.

Sabtu, 20 Jun 2009



KUALA LUMPUR -

Setiausaha Agung PAS, Dato' Mustafa Ali berkata PAS buat waktu ini tidak ada minat sama sekali untuk berbincang dengan Umno termasuk atas isu kerajaan perpaduan.
Dio nih kalau bab merapu memang handal, hari ni cakap lain esok lain sampai la tertonggeng.

Jumaat, 19 Jun 2009

Mano mamat nih

Oit mana mamat Nasa-Tapa and the penipu nih menyorok tak kan tunggu Tuk Hj balik London baru nak berkokok bro.

Keluar la jawab amaran TUK GURU NIK AZIZ kalau tak memang la kau sumo nih pengecut tau main dalam golap yo.

Khamis, 18 Jun 2009

Drama busuk


eok! eok! eok! alamak apasal bunyi keldai nih daripado mano pulak datang bunyi nih hisssss...

Nasa hati kecik tunggu Hj balik daripado london

Mamat yang bernamo Nasa dah makin dibonci oleh penyokong dan pendukung PAS(bukan ahli mano mano parti), den berani jamin mamat nih memang takdo otak atau otak tak berapo nak sihat.

Orang jenis nih bahayo dan membahayokan den harap dio copek copek ambik borang amNO masuk dan berkokok daripado dalam sano.

Nak jadi pejuang Islam konon tapi penakut tau nak berkuaso caro mudah.

Rabu, 17 Jun 2009

PAS Sedia Berbincang Tentang Perpaduan, Bukan Berbincang Nak Masuk Barisan


jahanam punyo kaki, busuk punyo olang oitt lain kali lu angkat itu bolang umNO kasi masuk sana la jangan bikin susah olang.
Ini macam punyo olang hati talak bule pecaya manyak busuk selupa antu wooo.

Sabtu, 13 Jun 2009

Mahu pejuang dan pemimpin berani

Berdentum Hj Hadi, Nasa, Tapa and the cakap tak serupa bikin kono hontam luar dalam dokek orang ramai samo ado daripado PAS dan pendokong perjuangan PAS, sampai berbolit bolit terpakso keluar kenyataan untuk sejukan keadaan.

Hah tu la lain kali jangan macam pondan buek runding dalam golap, bilo dah kantoi mula la melalut berlindung balik sorban hiss apo la nak jadi pemimpin macam ni.

Khamis, 11 Jun 2009

Kalau den la...

'Boneka Umno' suka k'jaan perpaduan
Jun 11, 09 4:02pm

Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat membidas lagi pemimpin parti itu yang mempertahankan saranan membentuk kerajaan perpaduan dengan menyifatkan mereka "boneka Umno".Beliau juga dilaporkan tidak bersetuju dengan kenyataan Datuk Mustafa Ali, hari ini dilantik setiausaha agung PAS, supaya semua pemimpin parti itu dan Pakatan Rakyat berhenti membuat kenyataan umum berhubung isu tersebut bagi mengelak kekeliruan."Saya tak boleh lari daripada keputusan Muktamar PAS di Ipoh tahun lalu... keputusannya ialah menyokong Pakatan Rakyat.

"(Yang sokong) perpaduan ini boneka Umno, terang dan jelas."Suara sumbang dari PAS untuk buat kerajaan perpaduan ini adalah boneka Umno," Nik Aziz dipetik berkata selepas meraikan rombongan guru fardu ain dari Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) di kediaman rasminya di Kota Bharu hari ini.Nik Aziz berkata jika ada pihak yang memperkatakan mengenai kerajaan perpaduan, lapor agensi berita itu lagi, "ia sebenarnya adalah ilham Umno", lapor Bernama.Menjawab soalan bahawa isu kerajaan perpaduan ini ditimbulkan oleh Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri, menteri besar itu berkata kenyataan itu bukannya menggambarkan kehendak PAS.

"Presiden ini ketua bagi pertubuhan, dan pertubuhan tidak buat keputusan, itu kenyataan peribadi," katanya.Mengenai saranan Mustafa itu, Nik Aziz berkata tidak ada sebab ahli parti tidak boleh mempersoalkan isu itu."Soalnya tutup kerana apa? Percanggahan pendapat itu bukan datang dari PAS, tapi orang tertentu dalam PAS, dia sudah berasa bahaya bagi dia, maka dia minta tutup," katanya. "Mana boleh tutup mulut manusia."

***bagi den haprak semuo ni bukan boneka umNO tapi memang
ahli umNO menyamar masuk
PAS macam trojan horse tu,
Nasa ado kt mano sekarang nih tongah main golf ko???

Nak borang umNO ke???

Bro Nasa and the gang jangan memalu kalau nak borang umNO den cubo dapekkan ala macam tak biaso pulak kan,

Rabu, 10 Jun 2009


Syeikh Bosar ni namo dio Syeikh Nasa al PAKAU al tender al bengapi.

Isnin, 8 Jun 2009

Elok sangat la jang...

Den ingat kroni umNO dalam PAS suko melompek betul hari ni bilo pemimpin umNO menyanjung idea nak berpadu dan berkasih sayang dongan diorang.

Bagus bona la tu lain kali tukar lambang bulan tu lagik baik jang.Riuh rendah surat khabar sokong idea tu nak muntah bilo den baco bab bangan ni.

Ahad, 7 Jun 2009

Buleh blaaaa

Ikhlas la den cakap mulo hari ni Nasa dan kroni gilo nak bersatu dongan umNO buleh blaaaa.

Kito undi PAS last last nak ke umNO jugak hantu punyo kaki...

Jumaat, 5 Jun 2009

Warga PAS mesti teguh pendirian

Agaknya apa masalah orang dalam PAS yang sibuk sangat nak berpadu nak bersatu, nak tidur sebantal dengan umNO, dah banyak sepak terajang dan hinaan umNO terhadap PAS tapi pemimpin PAS (beberapa kerat) yang tak sedar diri masih dilihat macam orang gila talak.

Agaknya ada habuan besar kot atau pun tender tender yang bakal menjadikan kaki gila talak nih kaya raya, tak rugi kalau tak rapat dengan umNO yang memang terang terang takda niat nak jaga agama yang kita sayangi ni.

Jangan la termakan dakyah kononya berdosa sangat kalau tak jalinkan hubungan dengan umNo
suruh umNo tu berubah dulu jaga agama ni macam jaga nyawa diorang baru boleh cakap banyak...

Amaran kepada kaki gila talak dalam PAS kalau tak nak hilang penyokong buat la kerja tak senonoh.

steady la bro..


Assalamualaikum

Buat warga PAS yang dah menang atau yang belum menang bertanding dan bakal pulak menghadapi muktamar PAS yang ke 55 nih tak usah la gelabah sangat Islam kan dah ajar kita semua supaya tenang tenang ok!

Jangan la kelam kabut sangat tak tentu arah dah nak jadi macam umNO haprak pulak den tengok. Dah 55th tak matang lagi ko, jalan dah ado ikut bebaik dan yang lain lain biar tuhan menentukan.

Selamat berjaya dan diberkati Allah...

Rabu, 3 Jun 2009

Syukur Alhamdullillah

Beberapo hari tak menulih ni berehat sobab kami baru dapat baby baru, so kami perlu belajar banyak lagi about our baby...
Terdapat ralat dalam alat ini

Arkib Blog