KITA JAGA ISLAM ALLAH AKAN JAGA KITA

ISLAM DAH AJAR TAPI KITA YANG KURANG AJAR


Ahad, 24 Jun 2012

ingat!!! pemimpin jangan suko sepak terajang rakyat

maso berkuaso ni gunokan sebaik baiknyo jangan ikut sodap hati kao orang menyepak terajang rakyat nanti sampai maso Allah terbalikan keadaan takut kok muak kono penerajang rakyat jelato ni....

nampak bangang tapi buleh tahan mamat kotak hitam ni

nampak muko macam orang bodoh jo ghupo dio tapi jangan sangko handal tu terutamo dalam kojo putar belit ni

Jumaat, 15 Jun 2012

rasullullah pun boleh ditegur apa lagi la kita ni

rupanya ada jugak jenis manusia yang tak boleh ditegur walaupun dengan niat baik entah apo yang membezakan antara manusia ni den pun tak tau...

Raja dan Sultan lihatlah jauh kehadapan

kami rakyat Malaysia melihat dengan mata dan hati yang sangat kecewa apa  jua isu yang berlaku melibatkan istana kepada pemerintah yang diberi amanah oleh Allah dan nikmat yang cukup besar pandang dan lihatlah jauh kehadapan andainya takdir Allah kekuasaan dan nikmat tersebut hilang dan luput atas kehendak Allah, kemana kah hendak menghadap diri...


Khamis, 14 Jun 2012

daripado kocik sampai nak mampos hidup di tanggung

dio ingat buleh berkuaso sampai bilo2 kito tunggu dan lihat satu maso nanti takdo laie kaum kerabat yang hanyo tau makan tanggung berak cangkung ni wujud di Malaysia

Selasa, 12 Jun 2012

Menantu saya orang mulia

isteri menteri perdana negeri pasir 3 butir menafikan bahawa bakal menantu beliau yang berasal daripada plenet zargus adalah seorang penipu malah beliau menganggap menantunya itu sangat baik suci dan bersih zahir dan batin....ptuiii

Ahad, 10 Jun 2012

bangang!!! memang patut kaum India tolak dia ni

orang sibuk nak pastikan PRU dijalakankan dengan lebih baik adil dan saksama tambi pulak asik sibuk hal gadis cantik bangang menag bangang

Sabtu, 9 Jun 2012

ptptn jangan menyalak macam...

cukup la socai yang dah ado ptptn jangan nak tambah senarai laie pado bos yang jago ptptn jangan sampai otak yang cerodik jadi bangang hanyo sobab gilo nak mengapu

berniat jahat kepada bangsa sendiri menteri bodoh ptptn bangang

jahat sampai ke usus dendam punya pasal anak bangsa sendiri jadi galang ganti

Jumaat, 8 Jun 2012

bayangkan mat sembab jadi PM

yang ado ni pun dah cukup tak guno apo laie dio ni besok

Pelajar:umno/bn memang perlu bungkus

punya la jahat bebudak belajar pun dia aniaya memang patut bona la bungkus tikar bantal

Rabu, 6 Jun 2012

loyo tokak den minum 100 plus

hah setakat ni yo la den minum air ni dah tak dapek tahan loyo tokak den ni ha ontah apo sobab den pun kurang pasti...

Ptptn pun nak jadi pencacai

tahniah tahniah tahniah pencacai demi pencacai mulo muncul pertahankan bapak segalo pencacai

Jumaat, 1 Jun 2012

Apa nilai diri kami pada raja dan pemerintah

ketika membaca tulisan DR ASRI dan pendapat beliau berkaitan beberapa isu berkaitan raja dan pemerintah di Malaysia tiba2 datang rasa sedih, sayu dan insaf  apabila melihat begitu susah menjadi rakyat bawahan, terlihat kami akan undang2 di Malaysia tak yakin bahawa undang2 tersebut akan membantu rakyat bawahan seperti kami lihatlah contoh yang tak terkira rasuah jutaan dihalalkan begitu sahaja.kerana si pelaku orang ternama

lihat pula keadaan agama si pengeluar fatwa hanya bersuara jika berasa perlu menjaga kepentingan diri sahaja. bila rakyat bangun menunjuk rasa memohon yang hak menolak batil lihat apa yang terjadi?. Raja dan pemerintah hanya perlukan rakyat seperti kami bila hidup mula teruji kepada rakyat sepeti kami menaburkan janji manis sekali...

oghang kayo ado rajo kito oghang miskin ado RAJO SEGALO RAJO

dek dah lali telingo den dongar rungutan dan raso tidak pueh hati rakyat bawahan terhadap beberapo perkaro berkaitan rajo mako dan pemerentah mako jalan mudah den kato dokek mereko jangan risau dan susah hati oghang sibuk dongan rajo biarkan lobih baik kao oghang sibukkan diri dongan rajo segalo rajo yakni ALLAH S.W.T

kito oghang miskin duduk diam2

oghang miskin macam kito ni duduk diam2 jangan banyak cakap Malaysia ni biar oghang kayo dan berharto yang uruskan rakyat miskin kalau tak nak mati tak makan jangan gatal mulut nak persoalkan kojo oghang kayo paling tidak kau oghang doa pado Allah yang maha perkaso supayo apo yang kau oghang lihat dan dongar yang tak suko dihati mendapek balasan yang setimpal daripado Allah juo...

jangan togur sultan dan rajo, jangan ado niat nak menyampaikan agamo

Jangan tegur sultan dan raja nanti derhaka, jangan berdakwah dan menyampaikan hal2 agama nanti kono tangkap,jangan buat apo2 duduk di  Malaysia biarkan apo sajo berlaku jangan nasihat menasihati sampai maso kito tengok apo yang melando...

Dua SPR yang bungko

Asal sebut dua jenis SPR nie memang menyakitkan hati satu SPRM satu laie SPR kalau den la berkuaso ni la dua pandir den bubarkan dulu...
Terdapat ralat dalam alat ini

Arkib Blog