KITA JAGA ISLAM ALLAH AKAN JAGA KITA

ISLAM DAH AJAR TAPI KITA YANG KURANG AJAR


Sabtu, 29 Oktober 2011

Jika Sultan dan Raja tersilap bagaimana?

Sejak aku ni mula bernafas sampai la umur hampir 40an ni satu bab ni memang tak paham bagaimana rakyat jelata macam aku nih nak bersuara menegur untuk kebaikan jika Sultan atau Raja melakukan kesilapan, tolong la ajarkan kepada aku macam mana? Tegur kasar nanti derhaka tegur cara baik pun jadi derhaka abis macam mana nak buat agar semua menjadi elok.

Kadang terpikir jugak sedangkan Rasullullah yang maksum pun Allah tegur apa lagi la kita manusia yang tak seberapa ni.Aku bimbang Sultan dan Raja ni orang baik baik cuma perosak yang punya kepentingan ambil kesempatan menggunakan baginda menewaskan pihak tak sehaluan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini

Arkib Blog